EttVanligtLiv

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av EVL - 17 januari 2012 22:58

Imorgon bitti händer det. Min kära kära syster får sitt andra barn. Är så nervös just nu, precis som hon. Kan inte skriva en sammanhängande text så jag lägger ut bilder på barnrummet istället.


 


 


 


 

Av EVL - 17 januari 2012 12:21

Det är fantastiskt roligt att E är så inne i bygget av barnrummet. Han säger inte så mycket om det men flera gånger om dagen hittar jag honom där inne med något drömskt i blicken. <3


Trots att vi hade väldigt bråttom till ett kalas igår efter jobbet skyndade vi oss att göra en avstickare till Bauhaus för att köpa lister. E propsade på att det måste bli gjort. Efter tårta och sång ville E sen hem på en gång för att direkt sätta sig vid vinkelsågen och få upp listerna på väggen. Vi jobbade på tills klockan var läggdags och resultatet blev så fint. Inte kanske för att rummet är det finaste barnrummet i världshistorien utan för att det mer och mer förvandlas till det rum där vårt barn kommer att sova och leka. Varje list och varje golvbit för oss längre ifrån det deprimerande gamla rum det en gång var. På kvällen innan vi ska sova brukar jag och pyret gå en sväng där inne och bara mysa.


Idag är det den sista dagen på vecka 15. Morgondagen innebär inte bara att vi är gravid i vecka 16, det innebär också att ett nytt barn kommer till världen. Min fina syster och hennes sambo får sitt andra barn någon gång under morgonen. Jag är så glad åt att jag kan känna enbart bubblande glädje åt detta nya lilla liv. Att bli och få vara moster är något helt magiskt och det fakturm att vi kommer att ge mina systers barn en fin kusin får bubblorna att förvandlas till fyrverkerier.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards