EttVanligtLiv

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av EVL - 30 januari 2012 14:56

Funderar på om jag kanske gått och fått en urinvägsinfektion :( Magen är öm och det trycker på neråt mer än vanligt. Tycker också att jag har fler sammandragningar nu än innan, fastän det är svårt att veta om det verkligen är det eller inte eftersom det blir så spänt och trycker på när jag sätter mig ner. Ringde KK för ett tag sedan och förklarade symptomen. Där får man iallafall en tid utan att vara för tidigt gravid. Konstigt det där att jag får mer sammandragningar när jag är på jobbet än när jag är hemma. Kanske ligger jag mest och jäser när jag är ledig :)


När jag ringde E för att berätta om tiden imorgon kände jag av de första rörelserna för dagen i magen. Det var en lättnad iallafall :) Någon ligger och sprattlar på som vanligt där inne. Hoppas att sammandragningarna inte påverkar pyret. TF sa att det inte kunde orsaka något hemskt så jag tror på honom.


 

Av EVL - 30 januari 2012 08:50

De som känner mig lite vet att jag räknar ner till typ allt. :) Nu är det under två veckor till RUL! 13 dagar kvar innan vi står i sjukhusfoajén, livrädd och i vecka 18+5. Det är med skräckblandad förtjusning vi varje dag påminner varandra om att det snart är dags. Vi hoppas att det blir en underbar upplevelse. Att vi får se ett friskt och livligt pyre som växt på sig riktigt ordentligt!


Efter ett lyckat RUL är det dags att "komma ut" på jobbet. Det är fortfarande ingen som ställt frågan. Jag har gömt kroppen i stora tröjor och mina vanliga kläder fram tills nu. Men! idag går jag för första gången i korridoren  med mammabyxorna på mig. Jag har förbannat mig själv i flera veckor för att jag inte vågat dra på mig dom på morgonen. Istället har jag haft mina gamla jeans som bara satt ihop med hjälp av en hårsnodd. Varje gång jag satte mig ner var jag tvungen att ta bort snodden vilket gjorde det problematiskt att resa sig upp framför folk eftersom byxorna då kunde åka av. Dessutom satt de ändå tajt kring magen så att det ibland var obehagligt. Dumt av mig att inte lägga dom på hyllan tidigare!


 


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards