EttVanligtLiv

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av EVL - 8 februari 2012 08:42

Det finns ett gravidsymptom som verkligen inte gått i vågor för mig, som varit konstant hela tiden. Igår hade jag nästan panik på kvällen och letade land och rike *läs i huset och hos släkten* runt för att få tag på katrinplommon. Tillslut kom mamma, min räddare i nöden (haha) med en påse torkad frukt. Jag satte i mig alla plommon och alla torkade päron i tron om att det skulle bli bättre (ville inte skriva lösa sig ;) ). Tyvärr så är allt oförändrat idag. Funderar på att sätta in det stora artilleriet och köpa katrinplommonjuice på lunchen. Barnmatsvarianten är inte att rekomendera och torkade plommon verkar inte heller fungera så bra just nu. Så nu vet ni det, det var väl intressant? :D


I morse gick vi in i vecka 19 vilket betyder fyra dagar förutom denna innan det är dags för RUL. Jag har tagit ledigt hela RUL-dagen för att kunna varva ner. Skulle inte få nånting gjort på jobbet ändå. Herregud det är ju fem dagar kvar och jag har redan svårt att koncentrera mig!


E fyller 28 år samma dag, den 13:e Februari så jag planerar att väcka honom med sång, varm choklad och mackor. Han har redan köpt sin egen födelsedagspresent men han kommer att få en till från mig och en från pyret som han inte vet om. Dessutom kommer det att vänta ytterligare en sak på honom i köket. När E var liten brukade hans mamma göra iordning en kruka med chips som "jord", en gurka som "blomma" fylld med tandpetare med varsitt geléhallon på. Sök på "godiskaktus" på google så förstår ni vad jag menar. En sådan kommer han att få :) och kanske en nördig speltidning eller något.


Det ligger en ganska rolig historia bakom den första gången jag såg en sådan godiskaktus. E´s familj håller ganska starkt på traditionerna och när vi varit tillsammans i bara några månader var det dags för E att fylla år. Han skulle fylla 18 och jag var 16 så han bodde kvar hemma hos föräldrarna vid den tiden. E hade berättat att hela familjen brukade väcka honom med sång och tårta på sängen. Jag var såklart livrädd och sov med kläderna på och ett öga öppet hela natten. Man vill ju verkligen inte ligga näck när svärföräldrarna slänger upp dörren! Tilllslut blev det äntligen morgon och jag hörde steg i trappen. Det var E´s mamma. Hon öppnade dörren utan att titta in och fumlande ställde hon en godiskaktus på golvet. Sen sa hon:


Svärmor med hes viskande röst - "E!"..... "E!!"

Yrvaken E - "Jaa?"

Svärmor - "Grattis!"


Sen stängde hon dörren. Haha. Där hade jag legat vaken hela natten och våndats. Hon hade säkert tyckt att det var lika obekvämt som jag tyckte att det var. Tack och lov så är vår relation så pass stabil och bra nu att om hon var i samma hus som E nu när han fyller 28 skulle hon säkerligen ha ryckt upp dörren och sjungit för full halls. Tänk att vi firar 10 år tillsammans på alla hjärtans dag <3 Och att vi äntligen är tre istället för två! Det har vi längtat efter sedan den dagen vi träffades.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards