EttVanligtLiv

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av EVL - 22 februari 2012 08:38

Äntligen har vi kommit halvvägs in i graviditeten! Pyret firade ankomsten av härliga avklarade 50% genom att leva loppan i magen under natten. Det tror jag iallafall att h*n gjorde, det kan ju ha varit en dröm också. Jag fick iallafall några småknuffar mot handen innan det var dags att kliva upp.


Vanligtvis går jag upp mycket tidigare än E men imorse skulle vi upp samtidigt och fick därför chansen att duscha tillsammans. Han höll om magen och pratade till den, välkommnade pyret till den nya veckan. Det syns att det fortfarande känns märkligt för honom att prata till magen men jag tror att det går bättre och bättre. När han får chansen att känna mer sparkar och rörelser blir det nog enklare. Trots att han försökt flera gånger har pyret slutat sparka precis när han lägger handen på magen :) 


Magen har blivit lite rundare till formen och kommer nu att växa med 1cm i veckan. Jag har börjat få kramp i vaderna under natten. Ännu ett efterlängtat graviditetsrelaterat problem som får mig att le varje gång fastän det gör ont. Det börjar också bli mer märkbart hos svärföräldrarna att vi väntar barn. I helgen berättade E´s mormor att hon börjat sticka till pyret och svärmor frågade så sent som igår om det är ok att börja köpa saker till det kommande barnbarnet. Så märkligt det var att äntligen få den frågan! Som vi väntat och längtat och nu finns det verkligen en bäbis i magen. Det är ibland svårt att förstå. Men underbart!


Jag längtar så tills att E får bli pappa. Han kommer att vara helt fantastisk!

  

          



 



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards