EttVanligtLiv

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av EVL - 23 februari 2012 16:09

Det här med sömnen börjar strula lite nu. Förr sov jag alltid på magen, något jag fick vänja mig av med när brösten började göra ont och när magen växte. Bäst är det att sova på vänster sida för då få livmodern mer blodtillströmning eller något sådant. Men det är inte så särskilt bekvämt alls. Ofta lyckas jag somna så men vaknar så fort jag måste vända på mig. När jag vänder mig till ryggläge får jag nästan alltid kramp i vaderna eller i fötterna. Ligger jag för länge på rygg verkar det som om magen eller något trycker innåt i kroppen så att det gör ont. Det blir alltså ett evigt snurrande och ibland även skrikande och sparkande med benen då de krampar. Tack och lov så verkar det som om E lärt sig sova bredvid mig nu även fast jag sprattlar mer än jag ligger still :)


Inatt vaknade jag av att jag vänt mig på rygg och hade fasligt ont i svanken. Jag kände också ett obehagligt tryck över magen och tittade dit. Där låg katten och balanserade på kulmagen. Precis där hon vet att hon inte får vara!


Att tröttheten tagit om och däckar mig på dagarna är kanske inte så konstigt när man sover som en kratta, men nu har även den stora hungern bitit tag. Jag är GALET hungrig nästan precis hela tiden. Kylen på jobbet är fylld av mina yoghurtpaket och små påsar med mackor men oftast så räcker det inte till. Nu är klockan snart halv 17 och jag måste masa mig iväg på en krokikurs med en väninna. UTAN ATT ÄTA MIDDAG INNAN! Vet inte hur det ska gå...


Jag tänker mig flera möjliga scenarion inför kvällen:


1. Jag kör av vägen för att jag somnar vid ratten.

2. Jag kör av vägen för att jag svimmar av plötslig hunger.

3. Jag blir utkastad från krokin när min mage låter mer än cd:n med "kreativ musik" de alltid envisas med att spela.

4. Jag blir utkastad från krokin eftersom jag smygit mig in i köket och ätit upp allt fikabröd innan det är fikapaus.

5. Jag somnar innan jag tagit mig hem från jobbet.


Vi får se hur det går helt enkelt :) Hur som helst är jag glad för alla gravidåkommor.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards