EttVanligtLiv

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av EVL - 28 februari 2012 10:13

Vad sägs om den 31:a Mars (Lördag) eller den 1:a April (Söndag) istället som datum för bloggträffen? Det är precis innan påsklovet och inte så fasligt långt bort :)


Idag är jag helt slut i kroppen och i huvudet. Gårdagen rusade iväg och jag skulle hinna med att jobba, handla, städa, pynta, laga mat, dekorera och hämta diverse födelsedagsbarn som skulle överaskas innan klockan slog 6. På något sätt gick det tillslut :) Nu gäller det bara att orka ta hand om resterna av det som så tidigt som igår var vårt nystädade hus.


Äntligen börjar magen synas ordentligt och nu slipper jag kommentarerna på jobbet som "Det syns ju inte" och "Jaha är du gravid det skulle jag aldrig ha sett". Igår fick jag istället höra "Åh nu syns det jättemycket" och min moster utbrast någon gång under kvällen "Men herregud du blir ju större för varje gång jag tittar på dig".


När vi försökte och då vi mådde som sämst kunde jag irritera mig något så fruktansvärt på att gravida kvinnor väldigt ofta tar sig på magen. Nu när den växer förstår jag absolut varför man gör det, men jag håller mig ifrån det när jag är ute bland folk. Ibland är det skönt att bara liksom hålla upp den, trots att den ännu inte är så stor.


Tänk att det kan vara så roligt att bli större och större. Kan inte låta bli att tänka på gymnasie och högskoleåren då jag irriterade mig på minsta lilla gram som satte sig på fel ställe. Ett halvt kilo kunde få mig att tokträna och bara äta tråkigt och nyttigt i flera månader. Nu har jag gått upp minst 4.5 kg and I love it!


 



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards