EttVanligtLiv

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av EVL - 1 mars 2012 08:49

Det verkar vara svårt att hitta ett datum för bloggträff som passar alla. Ni som är intresserad av att tillbringa en mysig kväll tillsammans här i Sundsvall kan väl skicka ett mejl till mig och berätta när det passar er bäst?

De datum vi pratat om är:


Vecka 11. Lördag 17:e Mars eller Söndag 18:e Mars

Vecka 13. Lördag 31:a Mars eller Söndag 1:a April

Vecka 14. Lördag 7:e April eller Söndag 8:e April

Vecka 16. Söndag 22:a April

Vecka 17. Lördag 28:e April eller Söndag 29:e April


Det kanske är bäst att försöka ta det ganska tidigt, typ i Mars, början av April :)

Mejla till ettvanligtliv@hotmail.se


Gårdagskvällen spenderade jag hos min farmor och farfar som jag inte träffat på väldigt länge. Fina farmor började nästan gråta när hon fick syn på magen. Hon har berättat att hon kan känna igen lite av känslan att ha svårt att få barn. På deras tid hade de mycket press på sig att "producera" på en gång då de gift sig. Det tog nog ett tag innan den första sonen ville komma till. Hon tyckte att jag "blivit tjock på ett fint sätt", vad hon nu menar med det :)


Här kommer en magbild från igår. Tycker inte själv att det hänt så väldigt mycket med storleken, kanske mer med själva formen. Nu är den lite rundare och när jag sitter ihopsjunken trycker det på revbenen. Flera gånger per dag kan jag titta ner på den och upptäcka att den är alldeles sned, oftast åt vänster. Jag brukar säga att den vill vara nära pappa eftersom E oftast befinner sig på min vänstra sida både i sängen och i soffan.


Jag har märkt att Pyret gillar när det pratas eller sjungs i min närhet. De stunder det blir tyst så sparkar h*n mer.

Bäbisens små sparkar får mig fortfarande att hoppa till då och då eftersom det varierar så från små bubbel/fladder långt ner i magen till ganska kraftiga sparkar högt upp. Det sistnämda kanske sker bara några ggr/dag om vi har tur. Antar att det krävs en väldig kraft för att sparka så att det känns ordentligt när moderkakan ligger i framvägg.

Det är också mysigt att ligga på rygg och känna hur det spänner och blir trängre på vissa ställen i magen för att nästa stund försvinna innåt eller flytta sig till andra sidan. Pyret är ca 25 cm lång och det är svårt att föreställa sig hur h*n får plats där inne. Magen får gärna ta fart och växa på sig mycket mycket mer :).


 

 


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards