EttVanligtLiv

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av EVL - 2 mars 2012 20:21

Äntligen har jag lyckats se de första sparkarna från pyret utanpå magen! Vilken känsla, vilken syn! Jag kunde inte fortsätta jobba utan stirrade bara på magen i flera minuter. Det verkar som om vänster sida helt klart är favoritsidan och drar jag med handen ett tag där på magen så får jag oftast en respons tillbaka.


Ikväll har jag legat i sängen och sjungit och pratat med pyret. Tänkte börja med att sjunga en visa varje kväll men kom på att jag är ganska urusel på det här med att hålla en klar ton, trots några års medverkande i kyrkokören som liten. Det spelar iofs ingen roll när ingen annan är i närheten som kan höra så jag kraxade på. Pyret blir lugn och stilla när jag håller låda men så fort jag slutar kommer det en spark. Det kan ju tolkas lite som man vill. Antingen säger h*n "sluta mammma" eller "mera, mera"... jag väljer nog att tro på det sistnämnda. Pyret får lägga in eventuell protest i ämnet till sommaren när vi kan kommunicera lite bättre med varandra :).


Det ska bli kul att se om visan känns igen när bäbis äntligen är född. Låten jag valt kommer från mormor, därav lite tantvarning, och den har sjungts i vårt hem genom hela min uppväxt. Har ingen aning om vart den kommer ifrån.



"Min blommiga blå krinolin"


"Jag sovit väl snart uti hundrade år,

men ändå det känns som det vore igår.

Bland beundrande blickar...

och gyllene hår...

jag gick på promenad ibland blommor och snååår.

Om den tiiiden jag dröööömmer på nyyyytt.

Fastän åren, för länge... sen flytt.

I min blommiga blå krinolin.

Som en blåklocka var jag

så fiiiin.

I bland blommor och blad,

gick jag på promenad...

bland beundrande blickar,

så stolt och så glad.

Som en docka

av sevres porsliiiin.

Som en blåklocka var jag

så fiiiiiiiiin.

Ack det minnet jag gömmer,

ty aldrig jag glömmer.

Min blommiga blå krinolin"



Åååhh jag hittade den längre versionen!!


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards