EttVanligtLiv

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av EVL - 9 mars 2012 08:29

Efter tips från Solens strålar förenklar vi listan för bloggträffen lite. Såhär ser det ut för tillfället:


  


Lördag den 31 Mars och Söndag den 22:a April kan flest personer närvara. Skulle någon av er kunna något annat datum än de ni satt på listan får ni jättegärna fylla i det också. Vore så kul om vi kunde hitta ett datum som passar för alla.


Här kommer länken till formuläret igen:

http://doodle.com/zewkf3mzihhukxbm



Ang nätterna och en mysig dröm:
Jag har ju börjat tycka att det är jobbigt att hitta en bra sovställning på natten. Ligger jag raklång på ryggen trycker livmodern innåt på ryggraden så att jag får ont i svanken. När jag rullar över på sidan får jag jätteont där revbenen möts. Det känns som om magen trycker ihop bröstkorgen på något sätt. Om jag vaknar på sidan och rullar över på rygg får jag oftast sendrag i vaderna. I morse när jag skulle pussa E på kinden innan jag gick upp ur sängen fick jag plötsligt näsblod och var sekunder från att råka väcka honom av en näsblodspöl i ansiktet.


Trots att jag vaknar flera gånger varje natt, och trots mardrömmar då och då (för det mesta) är det ändå mysigt att ha såna typiska gravidbekymmer. Inatt slapp jag till och med mardrömmarna och fick också drömma att vi födde barn! Fast förlossningen var liksom redan avklarad och det enda som återstod var att ta upp bäbisen från ett hål i marken där den låg i en vattentank. Det var liksom en cermoni kring det hela. Släkten samlades för att se när doktorn tog upp barnet. Det var en ganska stor pojke med mycket mörkt hår.


Kontigt att drömma om att slutskedet i förlossningen ska vara att ta upp bäbisen ur vatten tyckte jag först, tills jag kom på vad det måste bero på. Förutom visan om den blå krinolinen har jag börjat sjunga detta för magen varje dag:


"En kulen natt natt natt,

min båt jag styrde.

På havets vågade vågade våg,

så skummet yyyrde.

Och vart jag sågade sågade såg,

på havets vågade vågade våg.

Långt ner i djupet-ipet-ipet-ipet,

en fisk jag såg och det var DU"




 

Vecka 23 (22+2)

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards