EttVanligtLiv

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av EVL - 14 mars 2012 08:26

Äntligen ny vecka. Jag och pyret, eller lille skutt som h*n ibland kallas eftersom den skuttar omkring i magen på kvällarna, är numera gravid i vecka 24 (23+0). Tröttheten har kommit tillbaka och brukar slå till med full kraft omkring klockan 15 på dagen. Ungefär då blir jag också galet hungrig för ungefär 5:e gången och måste sätta i mig en eller två mackor och en frukt. Magen mäter 97 cm i omkrets på morgonen och blir några centimeter större på kvällen. Nu är den mer bäbisrund och hård och i huden kring naveln ser man tydligt att livmodern trycker eftersom venerna syns igenom. Längtar tills jag får en putnavel men det gör inte E, han tycker att det ser lite läskigt ut :D

Bäbis kan nu kicka både upp mot revbenen och ner mot ljumskarna. Oftast håller den till på höger sida. Idag kände jag för första gången små fötter eller händer både långt upp och långt ner i magen samtidigt.


Jag vågade *hihi* ställa mig på vågen för någon dag sedan och den visade på nästan 71 kg. Det betyder en viktökning med 8 kilo sedan hormonbehandlingen :S, 5 kg + sedan inskrivningen vecka 13. Det gör mig faktiskt ingenting men huvudet har liksom inte riktigt hängt med i svängarna. Jag känner mig fortfarande vältränad och någorlunda smal men så fort jag ska gå i en trapp eller lyfta något (typ mig själv ur badkaret) blir det väldigt tydligt att jag blivit mycket tyngre.


Pyret rör sig väldigt mycket under dagarna och det beror nog på att jag har ett kontorsjobb. När man sitter still på en stol hela dagarna finns mycket tid att känna efter. På helgerna är Pyret mycket lugnare/jag är på språng så mycket att jag inte hinner reflektera över rörelserna. Brösten är fortfarande ömma om man tar på dom utanpå bh:n och varje dag trycker magen upp mot revbenen vilket gör det obehagligt att sitta allt för frammåtlutad eller sova på sidan. Ligger jag på rygg syns livmodern jättetydligt men efter ett tag försvinner den in i kroppen. Där trycker den på ryggraden eller något för efter ett tag blir det jobbigt att andas och svanken gör ont.  Halsbränna och sura uppstötningar har precis gjort sig till känna rejält och humörsvängningar som jag vet inte vad! Igår sökte jag fina dopdikter på nätet vilket resulterade i att jag satt och bölade framför datorn. Senare kom jag hem till E och fick ett vredesutbrott när det kliades på benen av byxorna jag tagit på mig. Förstoppning har liksom blivit en del av mig nu och jag kan lugnt äta en plommonpåse utan att det händer något. Jag har köpt hem Lactulos för de dagar det är panik men jag hatar att behöva ha magkramper och panikspringa på toa lika mycket som att vara förstoppad i flera dagar. Måste ta upp detta med barnmorskan när vi träffas på Måndag. Tänk om hon ordinerar järntabletter!! Det går ju inte :O!



Ang bloggträffen...

Hjärtat blöder kan kanske också vara med på träffen om vi väljer Söndagen den 22:a April. Det betyder att det nu är 7 st som kan vara med den 22:a April och 5 st som kan vara med den 31:a Mars.



Lördag den 31:a Mars

Min längtan

Fröken solstråle

Almas mamma

EVL

Spyor



Söndag den 22:a April

Fröken solstråle
Almas mamma
EVL
Spyor
Bortom längtan
En mamma wannabee
Hjärtat blöder


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards