EttVanligtLiv

Alla inlägg den 2 april 2012

Av EVL - 2 april 2012 09:41

Idag är det 100 dagar kvar till BF och det känns helt otroligt. Imorgon är vi nere på tvåsiffrigt. Fastän dagarna oftast segar sig på går det alltså frammåt :).


Pyret har börjat känna igen E´s röst och sparkar eller vänder på sig när han pratar till magen. Vi har börjat komma igång med planeringen av barnrummet och nu vet vi precis hur vi vill att det ska se ut. Boandet pågår för fullt med målning av två rum och barnvagnen betalade vi i helgen. Vi satte oss till och med ner för att se en video om Profylax, men det slutade mest med att vi satt och spolade tillbaka och skrattade. Då och då kunde vi hålla oss och jag fick prova på att andas och E fick lära sig hur man kan massera mellan värkarna.


Att jag kommer att få föda barn om sådär en hundra dagar är helt obegripligt. Men så himla underbart!

Jag trodde att jag skulle vara mer rädd inför smärtan som väntar, speciellt eftersom min lillasyster berättat mycket om hennes upplevelse... men antingen har det inte kickat in än eller så har jag förlikat mig med att man helt enkelt får ta det som det kommer. Min mamma (som för övrigt inte födde vaginalt) har sagt att hon planerade att ta allting del för del. Värk för värk och inte tänka så mycket längre.


Nu fokuserar vi på nästa barnmorskebesök, ett informationstillfälle på förlossningen, föräldrautbildning, TUL, Bäckenröntgen och till sist födsel.



 

Vecka 26 (25+5)


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards