EttVanligtLiv

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av EVL - 4 maj 2012 13:02

Det har varit lite tyst på bloggfronten nu ett tag. Anledningen är att jag legat dunderförkyld. Eller legat och legat. Jag har plågat mig själv genom arbetet på jobbet och sedan däckat hemma. Förkylningsbaciller och dåligt järnvärde var bevisligen ingen höjdarkombo. Fick vid något tillfälle till och med ta till mitt gamla nygravidknep, att lägga sig raklång på golvet inne på toaletten.


Samtidigt som bacillerna tog mig i besittning vaknade jag upp till vecka 31 och till min förvåning var jag 50% mer gravid än innan jag gick och la mig på Tisdagskvällen. Nu har jag börjat få ont i fogarna och den där vaggande pingvingången känns inte så långt borta faktiskt. Cravingsen (stavning?!) har utökats från bara iskalla piggelin till även sura gröna äpplen. Är som galen i dom! Bäbisen ligger och trycker mig på revbenen så att det är svårt att sitta stilla på jobbet. Jag har fått en öm punkt i ljumsken på höger sida som känns som ett jättestort blåmärke, fast det inte syns. Varje gång jag sätter mig ner, ställer mig upp, drar på mig byxor, nyser eller när bäbisen tynger ner gör det ont.


Folk börjar påpeka min graviditet mer och mer nu också. I veckan har jag hört allt från "Åh du är så stoor" till "Nä jag tycker att din mage är väldigt liten" och innan lunchen idag träffade på två st som allvarligt trodde att jag var hemma för att föda barn. "Det ser ut som om den ska ploppa ut när som helst nu"...

Ja, 50% mer gravidkänsla nu än innan alltså.



Trots förkylningsdimman har jag ändå varit hyfsat produktiv. Vet inte om jag skrivit om det förut men jag har under en längre tid försökt få med min svåger på att starta ett eget företag ihop. Jag är grafiskt designnörd och han är en jätteduktig fotograf. Tillsammans har vi redan gjort några jobb ihop men han har varit väldigt trögstartad. Nu under lediga feberfria stunder har jag satt mig ner och gjort iordning en hemsida med våra gemensamma arbeten. Tanken är att vi ska kunna erbjuda allt inom foto till grafiskt design. Tex fotografera bröllop, graviditetsbilder, mysiga personliga barnbilder eller inbjudningar till dop och fest. Tror det finns ett ganska lagomt intresse för att få fina bilder tagna på sina barn. Inte tråkiga studiobilder utan bilder från vardagen. Bilderna får man levererade i en fin inbunden bok....


Några exempel: Vad tycker ni?

                 


 

Vecka 31 (30+2)


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards