EttVanligtLiv

Alla inlägg den 23 juni 2012

Av EVL - 23 juni 2012 20:12

Dåligt med uppdateringar här nu. Dagarna går mest åt till att fixa med huset och sova, med betoning på sova. Hur är det tänkt att man ska orka med en förlossning som kan jämföras med ett maratonlopp om man max orkar hålla sig uppe 5 timmar i stöten?! Dessutom är man ju hungrig och törstig precis hela tiden, kan man få hamburgare och cola som dropp på förlossningen ;P ?


Dagarna tickar på och det är nu bara 18 (!) dagar till beräknad förlossning. Det är så himla spännande. Pyret sparkar och bökar men magen står still tycker jag. Hela tiden (verkligen hela hela tiden) får jag höra att jag har en sån liten mage. Önskar nästan att den var mycket större men inser såklart att det skulle vara otroligt jobbigt. Nu är det svårt att sitta och äta eller köra bil eftersom bäbisen trycker upp sig under revbenen. Fikar vi i soffan får jag lägga benen på hyllan under bordet för att kunna nå kaffekoppen :).


Vi börjar så smått bli klara för Pyrets ankomst här hemma. Barnrummet saknar en matta men annars är det klart. Vagnen har kommit (!!) och den står i hallen så att vi kan se den hela tiden. Bredvid den står en halvpackad förlossningsväska som innehåller godis, bindor, kläder till bäbisen, tidningar, underkläder och blöjor.


Bjuder på lite bilder och ja jag vet. Vi har jättemycket mörka "killfärger" så det kommer antagligen ut en liten tjej :).


             



 

Vecka 38 (37+3)


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards