EttVanligtLiv

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av EVL - 12 juli 2012 21:36

Näe hurni, det går sakta det här. Har mensvärk som börjar i sidorna och som sprider sig till magen som en ond topp på en mensvärk. Håller i sig ca 50 sekunder och mattas sedan av. Magen är stenhård typ så fort jag rör mig och det är ömt ömt ömt i nedre delen av magen. Men det är inte så att jag inte kan koncentrera mig på annat. Alltså det gör ont och jag vill inte göra så mycket annat än att andas och vänta ut den men smärtan blir liksom inte värre tycker jag. Det gör ont i svanken också.


Är det såhär det ska kännas och varför går det inte igång?! Vill så gärna träffa Pyret nu.


Av EVL - 12 juli 2012 13:38

Hade värkar hela natten men så fort det var dags att gå upp klingade det av. Typiskt. Det verkar bara hända grejjer på kvällen och natten för mig. Det blev ett (förhoppningsvis) sista barnmorskebesök istället för att åka till förlossningen.


SF-måttet är nu 37 cm. Pyrets hjärtljud ligger på 128 och mitt blodtryck var lite högre än förut. Bm gjorde en gynundersökning och kunde direkt känna bäbisens huvud. Tappen är förkortad men tillbakalutad och jag är öppen ca 2 cm. Det var alltså riktiga värkar jag drogs med inatt (yey!). Bm kunde inte säga om det är lite fostervatten också eller om det bara är slemproppen som spökar men nu är det iallafall ganska mycket blod i det, och det kommer mycket hela tiden. Speciellt nu efter att hon varit där och bökat. Jag fick med mig några trosskydd hem för att kunna se vad som är vad... men det är ju jättesvårt. Sitter i valet och kvalet om jag ska våga lägga mig i badet eller inte. Glömde såklart att fråga om det. Hakade bara upp mig på att det verkligen är på gång!


Värkarna inatt kändes som ett tryck/ilande i höfterna som sen övergick i ganska kraftig mensvärk långt ner längst fram på livmodern för att sedan gå lite lite upp på magen. Hela magen blev stenhård och det var jobbigt att behöva vända på sig. Jag frågade om det är så det ska kännas och det tyckte Bm var en bra förklaring. Nu väntar vi bara på att det ska dra igång igen. Tror ni att det är safe att bada? Självklart utan en massa schampo och balsam i vattnet.


  

Vecka 41 (40+1)


 

Av EVL - 12 juli 2012 05:17

Värkar (?!) var 5-6:e minut som inte går över av alvedon. Det börjar långt ner i magen och drar uppåt som jobbig jobbig mensvärk. Håller i sig ca 50 sekunder. Så fort jag rör mig i sängen får jag en sammandragning och det ilar och drar i höfterna. Kanske något verkligen är på gång nu? :o

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards