EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Segdraget

Av EVL - 12 juli 2012 21:36

Näe hurni, det går sakta det här. Har mensvärk som börjar i sidorna och som sprider sig till magen som en ond topp på en mensvärk. Håller i sig ca 50 sekunder och mattas sedan av. Magen är stenhård typ så fort jag rör mig och det är ömt ömt ömt i nedre delen av magen. Men det är inte så att jag inte kan koncentrera mig på annat. Alltså det gör ont och jag vill inte göra så mycket annat än att andas och vänta ut den men smärtan blir liksom inte värre tycker jag. Det gör ont i svanken också.


Är det såhär det ska kännas och varför går det inte igång?! Vill så gärna träffa Pyret nu.


 
 
Evelina

Evelina

12 juli 2012 21:53

En del har lite längre latensfaser. Även om det är sjukt spännande osv så är det ju bra om man då kan slappna av och göra annat. Ta det där badet... Ät (jag åt McDonalds och en massa glass!) och se en film eller softa tv-serier. Vips så är det igång. Det är ju värkar du har så snart är det ju på riktigt. :)Går vattnet kommer det säga svish! Tänker på dig!

http://cuteewe.blogg.se

 
Linnea

Linnea

12 juli 2012 22:01

Jag tror att du gör ett jättejättebra förarbete hemma! Så det som du tycker är långsamt är egentligen det jobbet som jag gjorde inne på förlossningen (var öppen 4 cm när vi kom in och sen gick det lååååångsamt) så det är ju skiiitnajs att du klarar av så mycket av latensfasen hemma! Bra jobbat! Heja heja!!! :D

http://Http : //www.linneabatsman.blogspot.com

EVL

13 juli 2012 13:53

Åh hoppas att det hänt något iallafall under den här tiden!
Kram!

 
Linnea

Linnea

12 juli 2012 22:10

Glömde skriva att det där med badet kan du ringa förlossningen och fråga om! Du kan ringa dit och fråga hur mycket som helst under tiden som du är hemma, de tycker bara det är bra om du stannar hemma så länge som möjligt och hjälper dig gärna med såna frågor! :)

http://Http : //www.linneabatsman.blogspot.com

 
Luiza

Luiza

12 juli 2012 22:54

Det var precis så jag kände den dagen vattnet gick, så jag hoppas verkligen att det är dags snart =).

Massa kramar

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny

13 juli 2012 10:01

Det verkar som om det kan vara segdraget när man föder för första gången. Håll ut! Snart är det dags! Lycka till! Kram

 
Anna

Anna

13 juli 2012 10:36

Så spännande tjejen, snaaart så! :) Nog är det värkar du har, kanske du har en liten längre latensfas bara. Skönt att du redan har öppnat dig en del, då är ju en del av jobbet redan avklarat.
All lycka till nu raring, det kommer gå fint!
Kramar!!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards