EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Känns inte som om det går frammåt

Av EVL - 13 juli 2012 10:57

Suck, fortfarande hemma. Hade några rejält jobbiga värkar inatt som gjorde det svårt att ligga kvar i sängen. Det kommer fortfarande lite värkar då och då men det är oregelbundet och säkert ca 8-10 minuter mellan. Slemproppen verkar ha kommit ut helt nu men efter varje värk känner jag att det rinner till, mer som vatten. Är lite rädd att det är fostervatten så jag ska nog ringa in till förlossningen lite senare och fråga. Sist sa de att jag skulle gå runt med binda ett tag för att se men det är ju jättesvårt att veta.


Än så länge - vetekudde is the shit! Jag är hungrig hela tiden och konstanta sammandragningar som ibland gör mig yr. Försökte ta en prommis igår innan vi la oss och sov - på E´s begäran som blir jätteglad varje gång jag har ont :). Att ha rört på sig gjorde susen för värkarna men jag lyckades ändå somna in mellan värkarna när jag tagit två alvedon.


Magen har ju fått för sig att bli stenhård nu också istället för lös. Tack för det! Vet inte om det är därför hela magen och ryggpartiet gör ont konstant. Vill så gärna att bäbisen ska komma ut någon gång.


  

Vecka 41 (40+2)


 


 
 
Lilla bönan

Lilla bönan

13 juli 2012 11:13

Jag tycker att det låter som att det GÅR FRAMÅT! Att magen blir stenhård är ju ett tecken på att det är dags! Nu kommer bebis snart, idag eller inatt tippar jag!!
Lycka till! Kramar

http://lillabonans.blogspot.com

 
Evelina

Evelina

13 juli 2012 11:29

Ring förlossningen så får du komma in på kontroll. Men är det genomskinligt eller rött? För jag hade så efter slemproppen i samband med värkarna - det rann ut jättemkt blod! Jag visste inte att täckningsblödningen kunde vara så stor... Iiih! Snart, snart, snart!

http://cuteewe.blogg.se

EVL

13 juli 2012 13:55

Har ringt och ska in om ett tag på koll. Det är brunrött mestadels men luktar lite som sperma så därför blev jag orolig att det ska vara lite fostervatten också.

 
Heléne

Heléne

13 juli 2012 12:39

Känner mig som en hemsk människa som är lite avundsjuk på dig. =) Men jag håller i alla fall tummarna för att du inte ska behöva vänta länge till utan att det liksom tar fart. Fast inte _för_ mycket fart.

Och visst är det lite konstigt att plötsligt blir både man själv och partnern glad över att man har ont? Precis som att det plötsligt blir en komplimang att magen är så "rund och stor". Knepigt det här med att vänta barn.

Lycka till!

http://helenetroedsson.wordpress.com

 
Mitt här och nu

Mitt här och nu

13 juli 2012 12:55

Åhh vad irriterande att det inte drar igång "på riktigt".
Men det gör det förhoppningsvis snart. Du har ju värkar även om de ej är helt regelbundna och du har börjat öppnat dig. Jag hejar på er! Ni finns i mina tankar. Inom en snar framtid är ert efterlängtade Pyre här <3

http://www.mittharochnu.blogspot.com

 
Ingen bild

Fia

13 juli 2012 16:55

Så späääännande, jag biter snart mina naglar. Låter som att fostervattnet håller på att gå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards