EttVanligtLiv

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av EVL - 27 juli 2012 23:12

Idag var det dags för hembesök från BVC. Anna-Vera skulle vägas och en hel drös med information skulle lämnas till oss. Som alltid när någon ska hälsa på sprang vi omkring och städade in i sista sekunden. Det är så mycket svårare att kunna planera tiden nu eftersom en viss tredje familjemedlem helt plötsligt kan få för sig att bajsa ovanligt mycket eller vägra amning. Tack och lov skulle hon kunna sova sig igenom en rockfestival så det funkade att damsuga och stöka i köket ett tag utan att hon vaknade.


På väg ner i duschen tänkte jag slå två flugor i en smäll och drog med mig en trasa att torka trappstegen med. Jag stod lutad över trappan och gick baklänges neråt samtidigt som jag torkade av varje steg. Eftersom jag skulle direkt in i duschen var jag au naturell så att säga... Jag hade nog kommit ungefär halvvägs ner ser jag att det droppat mjölk överallt. Hade inte haft en tanke på det kunde hända! Brösten har verkligen ställt in sig på Anna-Veras amningstider och så fort det närmar sig blir de stenhårda och dubbelt så stora. Ammar jag bara från det ena bröstet kommer det ändå mjölk samtidigt från det andra. Jag ropade på E som fick fixa trappstegen och efter en snabb dusch hann jag både amma Anna-Vera och ta på mig rena och fina kläder. Allt var perfekt för när BVC-kvinnan skulle komma... tills sekunden innan hon ringer på dörren för då lägger bäbis världens spya rakt ner i min urringning och över hennes rena fina body. Jag fick dra på mig en halvfräsch tröja och Anna-Vera hade mjölk runt munnen och på kläderna när vi hälsade välkommen men jag antar att det är en ganska vanlig syn för en från BVC.



Annars har det inte hänt så mycket här hemma. Vi försöker att inte lyxa till det alldeles för mycket med maten men det är svårt att äta "tråkig" mat när båda två är lediga. Jag vägde 80 kilo vid förlossningen och nu är jag nere på 66,5. Härligt vad amningen kan hjälpa till med. Känner dock att det stannat av nu så det ska bli skönt att ta tag i träningen igen framöver.


Anna-Vera har fått bada för allra första gången, 11 dagar gammal. Tyvärr verkar det som om hon ärvt sin fars intresse för vatten, dvs inget alls. Hon skrek från det att den första tån nuddade vattenytan tills dess att hon var torr och hade kläder på sig igen. Fick iallafall en bild där hon ser typ lugn och "glad" ut.


 

- Vaff vafför gör ni på dette viset?!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards