EttVanligtLiv

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av EVL - 3 augusti 2012 16:33

Det är hög tid att lämna skriva i och lämna in pappren med Anna-Veras fullständiga namn. Vi har vetat länge vad hon ska heta men dragit oss ett tag för att verkligen skriva ner det. Anledningen är inte tvivel från vår sida utan har att göra med dumma kommentarer från mestadels äldre medlemmar i släkten på bådas sida. Vissa har problem med hennes första namn, Anna-Vera medans andra har problem med mellannamnet. Varför folk tycker att det är fritt fram att säga att det namn man valt till sitt barn är rent av fult förstår jag inte.


Föresten, det här med att folk tycker att det är ok att lägga sig i... det gäller tydligen både när man är gravid och när man har fått barn. Förr var det magen som var för liten, för låg eller för stor, nu är det A-V som gäller.  Vi har fått höra det mesta vid det här laget. Några tycker att A-V är mörk i huden och försöker tipsa om gulsot hela tiden. Någon frågade rakt ut om vi kommer ihåg att smörja henne om stjärten och någon påpekade att man måste koka napparna... som om vi inte skulle ha en aning om hur man tar hand om barn. Jag vet att det är i all välmening men när man tipsar om sånt som är common knowledge blir jag irriterad och tar det lite personligt, som om de inte tror att jag kan ta hand om mitt eget barn.


Sen verkar det vara något med att byta blöja också. Det verkar vara en sensation hos vissa. Vid flera tillfällen har folk slagit sig ner bredvid mig och verkligen stirrat när jag bytt på A-V. Jag förstår inte vad grejjen är?! Vid några tillfällen har jag försökt smyga iväg och även låst dörren efter mig för att få vara i fred.


När vi kom ut som ofrivilligt barnlösa var det minsann ingen som frågade eller tipsade om något. Då var det vår ensak. Tänk om någon visat så stort intresse för oss för ett år sedan.


Iallafall, vårt lilla mirakel ska heta Anna-Vera Tintin.


 

Bild från E´s sista dag hemma med oss innan det var dags att återvända till jobbet. Han har förbjudit mig att skicka några mms till honom under dagarna eftersom han blir alldeles gråtig <3

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards