EttVanligtLiv

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av EVL - 6 augusti 2012 23:39

A-V har sovit mellan mig och E i sängen, i sitt babynest. Det har gått jättebra hitills att somna med henne mellan oss, ibland har jag fått ligga nära nära med ansiktet så att hon kan trycka upp sitt lilla ansikte nära mig och snosa tills hon somnar. Men så efter den första amningen runt kl 3 vägrar hon somna så fort jag lägger tillbaka henne. Hon sprattlar och gnyr och låter för att hålla sig vaken. Ingenting hjälper förutom att lägga tillbaka henne vid bröstet och låta henne snutta sig till sömns. I flera nätter har jag fått sova på sidan tillsammans med henne upptryckt mot min mage. Det verkar som om hon behöver mycket närhet. Detta resulterar i nackspärr hos mig och trötta föräldrar.

 

Små sprattlande fötter <3


 

Trött pappa och vaken bäbis.


Inatt provar vi att lägga henne i sin egen spjälsäng som står bredvid vår säng. Kanske accepterar hon att sova själv om jag lägger över henne där efter amningen. Det klarar hon nog, frågan är om jag klarar att vara ifrån henne :) Det är ju mysigt också.


 

Status än så länge :)


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards