EttVanligtLiv

Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av EVL - 31 augusti 2012 16:44

Idag provar vi BabyBjörn för första gången och vilken hit det är! A-V är väldigt stark i nacken och när man håller i henne strävar hon hela tiden bakåt med huvudet så man får hålla emot med bägge händerna. Nu i BabyBjörnen kan hon träna nacken hur mycket hon vill och jag är inte längre bunden till soffan hela dagen. Hon kräver mycket närhet och nu eftersom det är hon och jag hela dagarna är det mest mamma som gäller. Hon vill helst ligga mot mitt bröst och se mig i ögonen. När det är dags att sova somnar hon bäst och fortast med mitt ansikte tryckt mot hennes, med min näsa mot hennes näsa.


Det är såklart jättemysigt men nu när hon börjat med powernaps på dagarna, sova 10 minuter och sedan vara vaken länge länge, blir det svårt att få någonting gjort. Är jag inte i närheten skriker hon och hon vill gärna höra någons röst hela tiden. BabyBjörn kommer att användas flitigt framöver.


Vi har en nyinköpt bärsjäl som väntar också men jag har inte fått det att funka riktigt än. Det är en ringsjal och jag förstår precis hur den ska sitta men varje gång vi försökt lägga ner henne i den har hon protesterat och det har inte sett särskilt mysigt ut. Får nog leta lite på youtube efter en bra instruktionsfilm.


     

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards