EttVanligtLiv

Alla inlägg den 16 september 2012

Av EVL - 16 september 2012 22:00

Efter noggranna efterforskningar på nätet (pålåtliga google) verkar det som om det är dykreflexen som gör så att hon inte andas. När saliv eller kräks kommer i fel strupe så täpps halsen igen. Det växer bort när de blir äldre och på kräksbarn är det vanligare att reflexen sitter kvar längre.

Jag tror att jag drömde om detta innan hon var född. Kom på att jag flera gånger under graviditeten drömde att halsen slöt sig och jag vaknade av att jag var tvungen att dra efter andan. Kanske kroppen kände på sig något?

Av EVL - 16 september 2012 19:40

Att A-V kommer att hålla oss vakna och nervösa i framtiden när hon blivit härlig tonåring råder det inga tvivel om, men att hon redan ska få mig att sova med ett öga öppet känns lite väl tidigt.


Hon är ju en kräkbäbis (självklart eftersom jag har kräkfobi) och trots att det blivit lite bättre på den fronten har hon börjat med något oerhört obehagligt. På nätterna efter matning när hon ligger mellan oss i sitt babynest kan hon ibland kräkas och andas in det så att hon inte får någon luft. Hon får inte ut ett knyst och sträcker på sig och sprattlar i panik. Som tur är sover jag så lätt att jag vaknar och kan lyfta upp henne snabbt som tusan. Så fort hon får luft igen skriker hon ett så hjärtskärande skrik att det river sönder mig. Efter några sekunder lugnar hon ner sig och vill bara ligga intill mig och gosa. Där somnar hon snabbt men jag kan inte sova riktigt igen. Funderar på hur jag nånsin ska våga lägga henne i egen säng?!


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards