EttVanligtLiv

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av EVL - 17 januari 2013 22:21

Det har gått jättebra atr trappa ner på ammandet. Det mindre populära bröstet fattade galoppen direkt och blev till sin normala storlek medans favvobröstet fortfarande varit större och då och då värkt under dagen i väntan på kvällsamningen. Jag längtade verkligen efter att amma innan hon kom och har tagit tillvara på stunderna så nu när det snart är över känns det faktiskt jättetkigt. Det är kanske därför brösten nu helt plötsligt fått fnatt? Nu är båda jättestora och stenhårda och knöliga. Håller på att sprängas och det är flera timmar tills hon ska vakna första gången för natten. Inatt fick jag väcka henne för att äta för det gjode ont långt in under armen och det började droppa mjölk överallt.

Vi kanske är inne på sista rycket nu? Känns hemskt att jag inte ska amma så länge till. Det var ju liksom vår stund tillsammans. Nu när hon blir mer och ner mobil kommer de där nära stunderna att minskas hela tiden. Snart har hon inte tid att somna i famnen eller att bara sitta stil och låta sig pussas på. Igår badade vi och hon somnade liggandes på mitt bröst och mage. Önskar att jag för alltid kunde komma ihåg den stunden.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards