EttVanligtLiv

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av EVL - 19 mars 2013 07:56

Det är svårt att förstå att hon blivit så stor nu. Hon kan så mycket. Vilken resa från att ha varit ett litet knyte som mest bara låg och sov i sitt babynest. Nu sitter hon själv när jag sätter henne ner och hon kan dra sig fram på mage för att själv välja vilka leksaker hon ska leka med. Det syns på blicken hon ger mig att hon förstår så mycket och hon har humor. När vi försöker lära henne något nytt blir hon koncenterad och oftast börjar hon härma oss senare på dagen.


Hon har börjat vakna myyycket tidigare nu också. Vi som är bortskämda med att sova till klockan 10 blir nu väckta redan 6.30 av att hon ligger och gnyr. Sen hon fyllde 8 månader har hon börjat rulla runt i sängen och vi hittar henne ofta på mage. Det första hon gör på morgonen är att rulla åt mitt håll och ta tag i sängkanten så att hon kan dra sig upp och titta ner på mig. Ibland kan hon sitta där ett bra tag och bara titta, precis som om hon tar in det hon ser. Precis som när jag står och bara tittar på henne för att förstå att hon verkligen finns.


Det händer föresten fortfarande väldigt ofta. Så sent som igår stannade vi upp både jag och E när vi stod i köket och lagade mat. A-V satt i sin Hokus Pokus vid bordet och lekte med en kladdig rest av en majskrok. Vi bara tittade på henne som om vi förväntade oss att hon plötsligt skulle försvinna som en hägring.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards