EttVanligtLiv

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av EVL - 22 mars 2013 16:48

Idag har jag och A-V varit och hälsat på Cecilia och hennes barn. Vilken mysig dag! Hennes fina A charmade på många sätt genom att dansa och busa med A-V.  Hon var alldeles förtjust i både honom och Cecilia. Charmade gjorde också A-V men genom att skrika i glas och prutta hejvillt  :). Som ett minne av dagen fick hon en jättefin klänning. Tack så mycket!


Cecilia skriver så fint om att vi var en vitamininjektion (tack <3) men undrar om hon vet vad hon betytt för mig de senaste åren? (Förutom att hon skrivit boken "Väntrum" som hjälpt på många sätt!)


Vi träffades för första gången på en bloggträff tillsammans med många andra fina längtanskvinnor. Barnlösheten hade verkligen blivit jobbig för mig och E vid det tillfället. När jag går tillbaka i bloggen läser jag att jag ändå lyckats hålla humöret uppe relativt ofta fram tills dess, men den sommaren började det kännas helt hopplöst. Cecilia hade så mycket tänkvärt och tröstande att säga till oss alla. Hennes värme och omtanke ingav (och inger) ett lugn.


Några veckor efter träffen tog hon kontakt med mig och bjöd mig på lunch. Vi träffades inne i staden och hade en jättemysig picknick på en filt intill vattnet. Hon vet nog inte hur mycket det betydde för mig att få sitta där och prata med henne den dagen. Efter detta träffades vi fler gånger över lunch både när det kändes tugnt och när A-V låg och växte i magen.


Det var så roligt att ses igen tillsammans, nu med längtansresultatet i famnen.




Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards