EttVanligtLiv

Alla inlägg den 23 april 2013

Av EVL - 23 april 2013 08:28

Herregud var tiden går snabbt. I veckan satt jag och tittade igenom videokameran som dokumenterat tiden innan hon kom och varje månad sedan dess. Precis som alla sagt så glömmer man att hon varit liten som en liten räka. Det är svårt att tänka tillbaka på precis hur det var att ha en liten nyfödd bäbis. Nu är hon redan 9 månader och hon har redan klippt många band med mig och E. Nu är hon sin egen person som bestämmer när hon vill ta kontakt, vad hon vill läsa och leka med osv. Fastän hon har ett väldigt närhetsbehov just nu och skriker av panik varje gång jag inte sitter bredvid är hon väldigt tillfreds - bara hon får vara med. Vi kan sätta henne i matstolen och städa eller äta eller what ever utan att hon blir rastlös. Ofta brukar jag försöka göra henne delaktig i det vi gör t.ex när vi bakar, då får hon känna på ingredienserna och jag berättar för henne vad jag gör. Hon vet vad leksakerna heter, kramar och pussar dom när hon ser dom på morgonen.


Jag ammar henne fortfarande på natten och ibland på kvällen. Det är många som har åsikter om det precis som med allt annat. Min mamma tyckte att det är totalt onödigt och ifrågasatte varför jag inte bara slutar. E´s mamma och mormor har också frågat, eller de antog att det var självklart att jag slutat för länge sedan. När jag sa att jag fortfarande ammar lite blev de tysta. Tänk att det finns så många åsikter om hur andra ska ta hand om sina barn. Hade jag varit hemma på heltid hade jag säkerligen ammat lite mer men nu är ammningen inne på sluttampen och det känns lite tråkigt eftersom det är vår lilla stund tillsammans. Det finns inget mysigare än när hon äter på natten och vi får ligga nära varandra. När jag får snosa i hennes hår.  


Det finns så mycket med A-V som jag vill dokumentera. Speciellt hennes små egenheter, sånt där som man så lätt glömmer bort när tiden bara springer iväg. Som att hon ofta skruvar på händerna i luften, precis som hennes kusin Odd brukade göra, eller att hon väldigt ofta skakar på huvudet. Att E lärt henne dansa gangnam style (med händerna) och att hon själv slutat med nappen. Att hon lägger huvudet åt sidan på kudden när hon vill visa att hon är trött och att hon älskar att läsa böcker. Att hon har långa tår och att hon väldigt sällan skrattar högt men nästan alltid är glad.



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards