EttVanligtLiv

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av EVL - 1 maj 2013 20:39

Den första Valborg för A-V spenderades med fina vänner och mycket mys. Allting fick gå i barnens tempo och det blev mycket ljud och mycket rörelse. Det var så skönt att träffas helt kravlöst, utan att känna sig störd av att barnet skriker och ålar sig när vi försöker äta samtidigt som hon inte vill vara själv på golvet.


A-V ställde sig ju upp för första gången igår och sen dess är hon som tokig på att stå hela tiden. Med det kommer ju också många fler smällar i huvudet och magen då hon plötsligt dimper i golvet. Hon verkar faktiskt nästan helt oberörd av det. Av alla gånger hon slagit sig har hon bara börjat gråta några enstaka gånger och det är skönt att hon är ganska tålig och vågar försöka prova på saker själv. När vi kom hem sent på kvällen tog vi tag i att sänka hennes spjälsäng. Det kändes bra men samtidigt lite jobbigt. Tiden har gått så fort! Hon är inte en liten liten bäbis längre. På något dumt sätt hade jag tagit för givet att hon skulle vara bäbis länge, men så är det ju inte.

 
Här sover hon första natten med sängen nedsänkt <3!


Och när vi vaknade stod hon upp och tittade på oss som om hon aldrig gjort någonting annat.

 





Idag har vi varit på prommenad i skogen för att fika och för att reka lite inför ett bröllop som vi ska få fota på. Det blåste lite kallt men det var väldigt mysigt. A-V kommer nog snart att kunna springa omkring och leka med sina två kusiner.

   


Igår var jag hos farbror doktorn för att kolla upp en del födelsemärken som växt och/eller tillkommit på kort tid. Han förklarade att det inte var någon fara men att de antagligen beror på alla hormoner jag stoppat i mig under behandlingarna. Kroppen hormonchockas ju något fruktansvärt av allt man måste spruta in, svälja eller spraya. Skönt att veta att det inte berodde på någonting farligt iaf, hypokondriker som jag är. Apropå hormoner så känns det som om kroppen åker bergodalbana nuförtiden. Vissa dagar känns det som om äggstockarna ska hoppa ur magen och jag har inte många dagar varje månad som jag inte har ont. Mensen lyser dock med sin frånvaro fortfarande. Undrade ett litet tag om jag skulle börja med ägglossningstester sen när/om den kommer tillbaka. Bara för att kolla om jag någon gång kanske möjligtvis skulle få något ägg som släpper... men usch vad jag mådde illa bara av tanken på de där testen. Nej det är nog bäst att inte tänka alls på sånt där förens vi orkar hoppa på hästen igen.



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards