EttVanligtLiv

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av EVL - 5 maj 2013 17:57

A-V är som en liten klätterapa nu. Hon kryper mellan soffbordet och sin gåstol för att ställa sig upp. När hon tagit sig upp på fötter står hon och svajjar ett tag och skrattar förvånat. Sen släpper hon och faller rakt ner i golvet. Ibland blir hon sur, någon gång gråter hon men för det mesta fortsätter hon bara vidare mot nästa mål.


Jag och E är inte lika oberörda. Det är fruktansvärt att höra de där dunsarna och inte hinna fånga henne i tid. Nu har hon ett litet blåöga lillstackarn och det ser ut som om jag tagit med henne på karaten ungefär. Hon hade luvtröja på sig igår och såg ut som en riktig proffsboxare ;)

 


Igår tänkte vi mysa lite tillsammans efter A-V´s läggning. E hade köpt hem ost, kex och vin men kvällen fick ett oväntat slut då det plötsligt sa "Knaaaaak" och sen började vatten droppa från taket i hallen. Vattenskada... Eftersom vi bor i ett funkishus med plattak täcker inga försäkringar skador på takets gummimatta så vi kommer att behöva betala allt själv. Vi som sparat till ett nytt kök i sommar. Det är bara att vinka hej då till de planerna.


Egentligen är vi inte så överaskade. Jag har skrivit om det förut, vår tur/otur med pengar. När vi får någonting över går alltid något dyrt sönder. Ett exempel är något som hände för några veckor sedan. Vi fick tillbaka 10 000 på skatten och dagen efter går båda bilarna sönder. Vi fick laga dom för... ja precis 10 000.


Imorse vägrade A-V amma som hon alltid brukar. Antar att hon tycker att det räcker nu. Hon kanske känner sig stor som kan ta sig upp själv. Det finns väl inte så mycket kvar i brösten heller skulle jag tro. Det känns som om kroppen ställer om sig. De där jobbiga ilningarna/kramperna jag hade i livmodern är tillbaka och irriterar. Äggstockarna känns typ uppblåsta. Det känns väldigt bekant.


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards