EttVanligtLiv

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av EVL - 14 maj 2013 14:39

Det här med mensen alltså. Eller vad det nu är som är på gång. Kroppen känns som en sommarbil som stått under presenning med batteriet i. Startmotorn drar runt men den kommer inte igång. Plenty of kramp och humörsvängningar har jag iallafall. Grr


Av EVL - 14 maj 2013 08:31

Idag fyller A-V 10 månader. Det började firas redan 12.30 på natten då hon vaknade första gången. De flesta, inklusive jag själv tycker att hon är mest och nästan bara lik E. Tyvärr verkar hon ha fått hans trånga näsgångar också. Så fort hon blir lite snorig, vilket händer jämt och ständigt så täpps näsan igen fullständigt när hon ska sova. Hela dagen går det bra men så fort jag lägger ner henne på kudden får hon svårt att andas. Innan hon började skrika och åla i sängen igår natt låg jag vaken pga hennes snarkande och snorande. Sen började hon skrika och snurra runt i sängen. La sig med rumpan på kudden och huvudet ner i madrassen. Det hjälpte ju inte särskilt mycket :)


Jag provade en massa saker. Ingenting fungerade. Nässpray för barn är ju värdelöst och de blir ju snarare bättre mindre täppt av att de skriker och blir arg för att man petar in något näsan än att sprayen fungerar. Det som tillslut hjälpte lite var att låta henne sova intill mig.


Inte mycket sömn inatt och jobb idag gör att ögonlocken känns tunga som bly. Skulle mycket hellre varit hemma med A-V och E idag. I väntan på en bilduppdatering hemifrån blir det nog många många koppar äckligt automatkaffe idag.


Igår myste vi tillsammans med Falun- och Umeåpinglorna. De som följts åt redan i magen. Vi hade en jättemysig dag hemma hos A med god mat, prat och mycket lek. Nu börjar småtjejerna kunna leka med varandra, även om de gärna ville ha lite egenspace ibland :)


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards