EttVanligtLiv

Alla inlägg den 2 juli 2013

Av EVL - 2 juli 2013 22:36

Vi försöker ta bild till tidningen... Det går inte så bra :) Haha!

Av EVL - 2 juli 2013 13:10

Vad härligt det är med sommar! A-V njuter nog mest av oss alla tre, speciellt när hon får bada. Det måste vara det bästa hon vet. Så fort hon får se en pool, pöl, balja, strand you name it så skyndar hon sig dit. Flera gånger har jag (redan) fått fiska upp henne med kläderna på när hon legat med hela överkroppen över poolkanten och plaskat.


Det är en orädd liten dam vi har. Hon kastar sig hejdlöst ner i vattnet oavsett om det är kallt eller ljummet. De gånger hon varit på stranden och det har lutat och varit sandigt har hon ändå kravlat på precis som vanligt. När armarna inte orkat med och hon flyger ner med huvudet först har hon bara skakat av sig det och forstatt mot målet - vattnet!


Hitills har hon badat i balja, badkar, handfatet, havet och i sjön. Det är så roligt att se att hon har skoj. Nu förstår jag vad mamma menade när hon brukade säga "så länge ni har det bra..." "så länge ni har roligt..." så är jag glad. Det är verkligen precis så.


En annan sak som är skoj just nu är att riva upp grästovor från gräsmattan. Det har hon lärt sig av sin mormor. Tror att mamma lärde Anna-Vera det som en pik till oss för att gräsmattan var oklippt.


Jag och E jobbar två dagar vardera i två veckor till sen är det semester. Vi kommer att gå ut starkt med ettårskalas för A-V, barnkalas för A-Vs minsta vänner och sen en tripp till huvudstaden bara vi tre.


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards