EttVanligtLiv

Alla inlägg den 30 juli 2013

Av EVL - 30 juli 2013 14:57

När det var dags att ställa in hennes lilla säng i hennes eget rum kunde jag inte göra det. E är bestämd och tycker att det är bättre att vänja henne nu medans det inte är så mörkt ute och jag håller nog med men jag skulle inte kunna sova med henne i ett annat rum. Dels för att jag skulle sakna henne men också för att jag fortfarande är nojjig och vill höra att hon andas. Hon envisas med att alltid ligga på mage och utan täcke trots att det ibland är kallt, dessutom borrar hon in ansiktet i täcket eller lägger kudden ovanpå huvudet.

Igår tog vi en runda på gården och i skogen. Jag visade henne vart det växer bär och vi samlade in en handfull hallon, smultron och blåbär i en skål, sen hade vi kvällspicknick på gräsmattan. Små bär är perfekt motivation för att träna finmotorik. Från början plockade hon försiktigt ett och ett bär men deteskalerade snabbt till en liten näve och bärmos över hela ansiktet :).

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards