EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Vi får se hur det blir

Av EVL - 13 augusti 2013 12:43

Idag jobbar jag första dagen efter semestern. Jävulusiskt trött efter en natt där A-V vaknade minst fem ggr och ville över till vår säng. Ställde sig upp och slängde över sin kudde på mitt huvud. Det är som om hon förstått min och E´s pågående disskusion om när vi ska flytta in henne till ett eget rum för enda sedan E började propsa på det har hon behövt mer närhet. Det går som vanligt jättebra att lägga henne för natten men då hon vaknar till för första gången vid ca 2 är det jättesvårt att få henne att finna ro igen. Hon trevar efter min hand och vill helst känna min hand ovanpå hennes panna. Inatt var inget undantag och när Hon inte höll Mig vaken höll jag mig själv uppe genom att ligga och lyssna efter hennes andning då hon envisades med att borra ner huvudet i kudden så djupt att bara öronen stack upp på sidan.


Men jag ska inte klaga igentligen. Tror ni mig när jag skriver att hon sovit i snitt till 10 varje morgon under semestern? Vilken tur att hon fick mina tröttgener iställer för E´s morgonpigga uppochhoppa-gener.


___________________________________________________________________________________



Så fort jag kom till kontoret imorse ringde jag Kvinnokliniken. Nu är A-V över året och mensen har fortfarande inte kommit igång. Däremot kan det komma nån droppe efter sex. Och det känns ju sådär :/ Många ggr har jag tänkt "nä nu måste den vara på väg" och det gör ofta ont i magen precis som om den skulle komma... men inget händer.

Det första rådet jag fick var som vanligt "ta ett gravtest" men det finns verkligen ingen chans att det skulle kunna vara något sådant på g. Det andra rådet var att avvakta. Inte så oväntat. Hade kännts bättre med en tid för cellprov eller något. Får väl sluta tänka på det så kanske den dyker upp.

Ikväll ska jag iväg och titta på en ny motorcykel. Det har kännts jätteroligt och spännande men nu de sista dagarna har den känslan mattats av efter kommentarer och blickar från släktingar. Mest från min mamma och min moster. Det verkar som om jag inte ska få ha en hobby bara för att jag är mamma och för att vi håller på att renovera köket. Inte för att de har någon som helst inblick i vår ekonomi. "Men ska du verkligen köpa ny hoj du som är mamma!?" "Du kommer aldrig att kunna köra på den och nästa sommar är du säkert gravid igen och då kan du ju heller inte åka" "Ni som håller på att renovera köket, ska du köpa dyr hoj då?!".


Jag har inte ens vågat säga något om det inför E´s föräldrar för jag vet inte hur det skulle reagera. På något sätt känner jag mig hemsk nu som ens tänker tanken på att byta till en något dyrare hoj.


Undrar om de skulle reagerat likadant om det var E som ville köpa motorcykel. Det är så typiskt att man måste känna sig skyldig och dum när man som mamma/kvinna/tjej vill unna sig något. Att det är mest från andra kvinnor reaktionerna kommer är ju faktiskt hemskt det också!


Vi får se hur det blir.




 
 
C

C

13 augusti 2013 17:41

Alltså att kvk inte bara kan erbjuda en undersökning så du kan få lugna dina tankar liksom.
Trist att du ska behöva få massor av negativa kommentarer. Tycker du ska göra det som känns bäst. Klart man ska få unna sig :)
Kramar!!

http://spyor.blogg.se

EVL

18 augusti 2013 17:37

Ja så kände jag med! Som tur är har det nog ordnat sig nu.
Kramar!

 
Ingen bild

Fia

13 augusti 2013 18:46

Klart du ska köpa en ny hoj om du vill det! Det var det dummaste! Som att man skulle bli en annan person och inte ha några egna intressen och behov för att man är förälder. Hmpf!

EVL

18 augusti 2013 17:36

Tack, ja eller hur?!

 
Ingen bild

Sara

14 augusti 2013 12:47

Hon kanske börjar störa sig mer på era ljud också, hon blir äldre och mer lättväckt? :)

EVL

18 augusti 2013 17:36

Ja Sara det kan du nog ha rätt i faktiskt :).

 
Ingen bild

Jenny

16 augusti 2013 20:55

Hoppas du får hjälp snart. De kan ju inte låta dig vänta hur länge som helst. Det ordnar sig nog! Jag satt just och kollade igenom dina länkar och inser att de allra flesta som varit barnlösa redan fått barn eller är gravida. Många är redan på syskonförsök. Jag får känna mig glad över att det inte är så många som måste sluta som barnlösa. Det blir inget mer kämpande för oss så jag kommer nog inte läsa mer föräldrabloggar eller barnlöshetsbloggar. Även om jag älskar att läsa om er som jag följt så länge så är det bättre att fokusera på sitt liv och hitta livet efter kampen. Så jag önskar dig STORT lycka till med syskonförsök och allt i livet! Och krama lilla gumman från mig. Kram Jenny

EVL

18 augusti 2013 17:35

Tack jag tror det ordnat sig nu.
Åh vännen, jag är så ledsen att det inte gick vägen för er. Förstår absolut att du vill sluta läsa. Om du vill finns jag på facebook. Skicka ett mejl isåfall så får du mitt fullständiga namn.
Önskar dig allt gott i fortsättningen! Kramar i massor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards