EttVanligtLiv

Alla inlägg den 3 december 2013

Av EVL - 3 december 2013 17:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av EVL - 3 december 2013 10:06

A-V lägger sig kl 20 varje kväll (nästan) och de senaste dagarna har hon inte velat somna på en gång. Vår rutin är att vi tar på pyjamasen och dricker välling i soffan, kanske läser vi en bok samtidigt. Favoriten nu är "Totte bakar" och "Max dockvagn" som hon går omkring med hela dagarna. Efter det går vi till toaletten och byter blöja och borstar tänderna. Hon gillar inte riktigt det så antingen får hon göra det själv och jag tar en fight på slutet eller så borstar jag hennes tänder samtidigt som hon borstar mina.


Sen är det dags för sängen och jag frågar vilket gosedjur som får sova bredvid henne. Igår blev det björnen och hunden på varsin sida av kroppen. Hon lägger sig motvilligt på kudden och ger mig nappen för då ska jag droppa D-droppar på den. Sen håller hon alltid upp fötterna så att jag inte kan lägga på täcket. Det är den vanliga stand-off:en vi har då jag väntar med täcket i luften och hon ligger med benen i vädret. Tillslut skrattar hon till och lägger ner benen och då skyndar jag mig på med täcket. Sen de obligatoriska pussarna på pannan och så går jag. I dörren säger jag "nattiganoppen" så som min mamma alltid sa till oss. Vet inte vart det kommer ifrån :)


Oftast brukar hon nöja sig så och somna efter ett tag men de senaste dagarna har hon hållit sig själv vaken till säkert 22 innan hon somnar. Jag och E har suttit i soffan och lyssnat på hennes försök att få vår uppmärksamhet. Ibland kommer det några "pappaaa? pappaa?.... mamma?" och ibland får vi gå in och stoppa om henne igen. Då brukar vi inte säga någonting utan bara lägga henne tillrätta igen och gå därifrån. Det brukar funka.


Så igår drog klockan iväg mot 22 och vi hörde henne fortfarande innifrån sovrummet. E blev lite less och gick dit men kom tillbaka med ett fånigt leende. Han sa:

- Åh det här var ett sånt där tillfälle då man blir så överväldigad av kärlek att det gör ont i hjärtat!


Han hade kommit in i rummet och sett detta:

A-V satt mitt i sängen med hunden på ena sidan, björnen på den andra och mitt framför sig hade hon satt upp en mjukisorangutang. Hon satt och pratade (på sitt eget språk) till allihopa och pekade och fnissade. Det såg ut som om de hade en riktigt intressant pratstund. När hon såg honom sa hon glatt "pappa!" och sen följde denna konversation:

E - Ska pappa lägga dig på kudden?
A-V - Ja

E - Vill du ha tutten också?
A-V - aaa

E - Ska björnen sova med dig?
A-V - mmm!
E - Tänker du sova nudå gumman?
A-V *tänkte länge* Ja!


Nästa gång vi kollade till henne sov hon med björnen i famnen <3.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards