EttVanligtLiv

Alla inlägg den 10 december 2013

Av EVL - 10 december 2013 10:29

Nä jag kan inte sitta och vänta på ett samtal resten av December, varför kan de inte bara ringa så att jag vet? Dum som jag var frågade jag inte när/hur de skulle meddela oss om behandlingsplanen. Varför gjorde jag inte det? Varför sa jag inte att jag helst vill använda sprutor istället för tabletter? Dum dum dum.


Jag väntar nån dag till och sen ringer jag till TF. Eller borde jag ha is i magen?


-------------

Igår åkte vi iväg till ett kompispar på kvällsfika. De är i 9:e månaden och går omkring och väntar på barn nr 2. Återigen var det så skönt att kunna vara nära en gravidmage utan att må fysiskt illa. Det är stor skillnad från innan vi fick A-V. Då när vi längtade och kämpade som mest gjorde det på riktigt ONT i hjärtat och magen av att behöva se någon som var gravid. Nu kan jag känna glädje för deras skull och visst längtar jag (mycket!) men det får mig inte att må dåligt.


----------------------

Nu är det dags att ta tag i julpyntet hemma, kartonger och ofärdigt kök till trots. Än så länge har vi bara hängt upp en julstrumpa och lite småsaker men det finns verkligen ingen julstämning alls hos oss. Förra året hade vi julgransgnabb då E förespråkar plast och jag kräver en riktig gran. Vi kom överens om att vi kör efter varannat-år-principen och detta år är det min tur att få fylla huset med äkta grandoft (som inte kommer från flaska). MEN då köket och en massa födelsedagar och julklappsinköp inte så sakta men alldeles säkert suger pengarna från kontot har vi inte råd med min fina kungsgran. Därför får E dispans och plastgranen får stå två år i rad :/ Det är en sån där med fejksnö... blä.


Jag delar många föräldrars julpanik just nu. Den här ångesten över att julen måste bli perfekt och man ska baka knäck och kakor med barnen samtidigt som man lyssnar på julmusik och griljerar skinka. Fastän orken inte riktigt finns än räknar jag med att lugnet infinner sig närmare jul. Tänker att det mesta inte är så nödvändigt och ska fokusera på detta:


1. Lugn och ro! Är jag glad är Hon glad.
2. Stämning - Mycket julmusik och tända ljus. Fika tillsammans, skitsamma om det är köpt lussebulla.
3. Aktivititeter - Rota fram pulkan och åk i "backen" utanför huset.
4. Bakning och ev griljering tar vi dagarna innan jul då jag är ledig och har ett kök vi kan vara i.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards