EttVanligtLiv

Alla inlägg den 17 december 2013

Av EVL - 17 december 2013 11:01

Vi har äntligen fått lite julstämning i huset. Granen gör verkligen sitt och så har vi placerat ut de få prydnadssaker vi hittat i källaren. Är inte så mycket för pynt. Satsar istället på mysig julmusik och tända ljus, kanske lite dans i vardagsrummet och mat/bak som sprider juldofter. Då jag och A-V var hemma tillsammans i veckan bakade vi saffransäppelkaka och lyssnade på elvis som sjung om julen. Sen badade vi länge i badkaret, det går alltid hem. Vi tog också några prommenader och tittade på alla träd som låg som plockepin efter stormen Ivar.


A-V har blivit ett stort litet barn nu. Hon rör sig fritt i huset och tittar då och då till oss för att lämna över lite låtsasmat eller för att visa en bok. Igår hittade jag henne i vår säng där hon satt sig till rätta lutad mot sänggaveln med två av favoritböckerna. Hon bläddrade och läste högt medans hon pekade på illustrationerna med sitt lilla långfinger. Jag dog sötdöden och blev ståendes länge och bara tittade på henne.


Jag vet inte om hon tagit influenser av mig men hon har numera ett brinnande intresse för hennes lilla leksakskamera. Hon har lärt sig att säga "klick" och flera gånger om dagen stannar hon upp mig för att knäppa kort. Hon kanske ger igen för alla gånger jag tvingar henne att fastna på bild ;)


Lucia firade vi med en tripp till gammelmormor. Anna-Vera var liten tärna.
 



A-V 17 månader

Svarar ja eller nej på våra frågor
Vill inte börja äta förens hon fått dricka minst ett halvt glas vatten eller mjölk
Kan äta med sked men vägrar just nu, kladdigt ska det vara!
"Läser" högt ur böcker
Kan säga en massa ord men är mestadels tyst när vi inte är hemma
Älskar verktyg, att låtsas bygga saker, turtles, laga låtsasmat och knäppa kort på mamma och pappa.
Sover fortfarande inne hos oss. Vaknar varje natt och trevar efter min hand. Bästa stunden på natten <3!
Är en riktig sjusovare som vill upp tidigast 9 och senast 10.30 varje morgon.
Älskar att bada och har listat ut hur den lilla vattenkvarnen fungerar. Fyller på och släpper ut hela tiden.
När jag eller E kommer hem från jobbet springer hon och gömmer sig för att överaska men skrattar oftast för mycket för att orka stå gömd.
Hatar att byta blöja, vill helst vara naken.
Vill bara borsta tänderna själv och helst med min tandborste som hon hittar vart jag än gömmer den.
Kramas och pussas ofta.





Ps. Du som kommenterade och vill ha lösenord. Jag råkade ta bort ditt meddelande. Skicka ett mejl till ettvanligtliv@hotmail.se så fixar vi det!


Av EVL - 17 december 2013 10:39

Jag drar ner på kaffet. Två ynka koppar om dagen tänker jag mig, precis som innan försöket som gav oss A-V... men oj vad jobbigt det är. Speciellt när jag jobbar. Kombinationen tröttkoma och kontoret bredvid fikarummet är inte bra när man försöker ignorera koffeinsuget. Te gör ju inte jobbet lika bra och huvudvärken gör sig påmind redan runt klockan 9. Jag tänker inte ge vika och ta en kopp på jobbet för ska jag bara dricka kaffe två ggr/dag vill jag inte slösa bort det på schaskigt automatkaffe med "vitt" i. Vitt... det får inte ens heta mjölkpulver och innehåller väl mer diskmedel än något som påminner om sånt som kommer från en ko.


Annars är det lätt att hålla sig från saker som är fertilitetsnedsättande. Röker inte, snusar inte, dricker nästan aldrig. Speciellt inte nu heller när anitibiotikakuren vi äter varnar för läskiga biverkningar när man dricker alkohol.


Vet ni, jag har börjat få de där blickarna igen, mot magen... och menande pikar! Är det inte märkligt? Alla vet ju hur långt tid det tog att få A-V. De måste tro att de små vi har i frysen är ett säkert kort eller ännu värre... att det ska ha "ordnat till sig" nu när vi fått ett barn. Svärfar är en av dom som tror det sistnämnda. Han insisterar på att A-V ska få eget rum så att hon inte sover hos oss och "agerar p-piller". Som om jag kommer att behöva p-piller any time soon.


Idag är det två veckor kvar till Proverastart <3!


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards