EttVanligtLiv

Alla inlägg den 25 januari 2014

Av EVL - 25 januari 2014 23:04

Tack för alla fina kommentarer. Igår var en riktigt tung dag. Det var verkligen inte väntat att jag skulle få gå. Vi är tre st i gruppen, två inkl mig som producerar utbildningar i olika media samt en kvinna som säljer och skickar offerter. Nu ska vi sluta sälja aktivt och eftersom ledningen tror att vi inte går med vinst när vi faktiskt gör det får en person gå. Tydligen var det klart för två dagar sedan att den äldre kvinnan skulle få gå men då gick facket in och klagade... Då kickar de mig med tron att hon kan göra det jag kan.

Jag känner mig sviken. Visst jag förstår att man slåss för en person som jobbat flera flera år i företaget men hon har inte samma utbildning som jag har. Det visar på att de inte vet vad jag kan. Det får mig att känna mig förminskad.

Jag vet att jag kommer att behövas så de kommer med allra största säkerhet låta mig jobba tillochmed augusti och sen ta in mig som konsult. Det har jag varit förut och jag vill inte tillbaka till det! Att bara veta från månad till månad att jag har jobb. Fy fan...

Detta tog liksom udden av allt och får mig att tänka: är det bra tajming att försöka bli med barn nu? Vad händer om jag blir gravid och går som konsult, försvinner mitt jobb då? Vad kan vi ge två små barn på en och en halv lön om det blir så? Om jag är arbetslös måste jag isåfall ta alla föräldradagar jag kan ta och det är hemskt mot E!


Samtidigt vägrar jag låta detta stoppa upp mitt liv. Jag vet att jag ör duktig och jag kan hitta något annat. Jag ska försöka fokusera på syskonförsöket och glädjas åt att det snart är dags. Tillsammans klarar vi allt. Vi har haft det mycket värre!

Ang syskonförsöket så är det VUL på tisdag och det har äntligen börjat kännas i kroppen att pergon påverkar mig. Huvudvärk, bröstspänningar och ett ständigt tryck nere i magen. Urinprovet visade på inga bakterier alls vilket var skönt att höra. Det är fortfarande jättesvårt att ta in att det verkligen är jättenära nu, jag menar det kan ju bli återföring i slutet av nästa vecka!, men det är härligt att tänka på.

Tre dagar kvar!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards