EttVanligtLiv

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av EVL - 27 januari 2014 13:44

Idag är jag ensam på min avdelning eftersom min kollega och efterträdare är hemma och är sjuk igen för 10e gången iår. Chefen som var så taktlös i fredags kom in och hade ännu ett förvirrande och otydligt samtal med mig och tillslut gick jag till vårt fackliga ombud för lite råd. Det visade sig att det är mycket som min chef inte talat om för mig. Tex att vår VD är jätterädd att de ska förlora mig från företaget och att jag är väldigt omtyckt och anses vara mkt duktig på det jag gör.... Det är minsann inget som min chef sagt ett ord om. Att det finns planer på att möjligtvis placera mig i en annan grupp till sommaren har han inte heller sagt!


Imorse la jag ut en krok hos de konsulter vi haft på avdelningen och jag fick direkt ett svar om att de ville ha mig hos dom. Vi ska träffas i Februari och prata lite mer. Det skulle vara ganska skönt att kunna lägga detta företag bakom sig nu så får de skylla sig själva när de upptäcker att de behöver mig.



Imorgon är det dags för VUL hos TF. Det känns i magen att det är på gång men inte alls så mycket som det brukade göra back in the days. Undrar om alla hormoner jag åt under den tiden liksom bara byggdes på och byggdes på och att det är därför jag inte känner av så mycket biverkningar nu som jag gjorde då? Det kanske är lättare att ta dem när kroppen är nollställd?

Ett drömscenario är ju såklart att det snart är dags. Ju tidigare destå bättre tycker jag men ska jag vara ärlig tror jag att det kan dröja nästan en vecka till innan det blir FET. Jag vill inte ha alldeles för höga förväntningar på undersökningen imorgon.


Oavsett är ju en vecka bara en vecka!



Av EVL - 27 januari 2014 13:35

Vi gjorde inte många knop hemma efter en jobbig fredag där jag blev av med jobbet. E´s föräldrar kom förbi med semlor vilket gjorde dagen mycket trevligare och sen åkte vi en sväng till Birsta för att handla lite. Jag och E köpte lite onödigheter och hade en sen middag tillsammans för att lyxa till det lite. Det är ju vid de ledsamma stunderna man behöver det som mest.


På lördagskvällen 10 dagar efter 18-månaderssprutan kom febern för lilla tösen. Hon är så livlig och glad att det inte märktes alls först men när hon började bli jättemammig och bara ville vara hos mig förstod jag att något var galet. 39.5 hade hon lillstackarn :( Hela helgen har hon pendlat mellan 38.5 och 39.8 när hon inte fått alvedon. Trots att hon är varm som en liten braskamin har hon bara velat sova om hon får ligga mellan oss, gärna med sin panna tryckt mot min.


Hon är så gullig när hon har feber för hon förstår eller iaf känner att hon måste dricka mycket. Vi ställde ett vattenglas på nattduksbordet och då och då under natten vaknade hon och tog själv upp glaset och drack någras slurkar innan hon la sig igen.


Idag mår hon mycket bättre och det gör jag med för nu har jag satt bollen i rullning. Plötsligt har jag ganska många vägar att gå och många kontakter att höra av mig till. Det ska nog fixa sig med jobb tillslut.


Idag har jag stämt träff med konstklubben på jobbet för att se om de vill köpa några av mina målningar/bläckteckningar. Blir intressant att se om de gillar dem. Här är lite lågupplösta bilder på två av fem:


 

   

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards