EttVanligtLiv

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av EVL - 4 februari 2014 20:04

Nu är ovitrellen tagen! Kändes ovant att använda penna istället för spruta men nålen är mycket vassare än menopursprutornas så jag behövde inte trycka som en tok för att få in den i magen :)
Nu räknar vi ner till måndag!

Av EVL - 4 februari 2014 10:39

Tack fina ni för tummarna! Det gick äntligen bra på vul. Slemhinnan hade växt lite till och var nu 10.8mm och på höger sida finns det en fin och stor äggblåsa på 18mm. Det är alltså dags för Ovitrellesprutan och ägglossning! Väntar på svar från kliniken om vilken tidpunkt jag ska ta den och när vi kan komma ner och göra insättningen. Det blir någon gång mellan Lördag och Måndag eftersom den lilla frysta är en blastis.


Jag tjatade också till mig Lutinus att för att hjälpa blastisen och kroppen på vägen. Åker och hämtar ut det idag och håller krampaktigt tag om telefonen resten av dagen. Tänk att det är så nära nu!


När jag satt där i väntrummet tänkte jag på vilken skillnad det är från förra gången. Då brukade det mestadels vara äldre kvinnor som hade tid samtidigt, nu kom det in unga kvinnor och par som antagligen skulle på barnlöshetsutredning. Jag känner så för varenda en som satt där. Det känns som igår som jag och E satt där för första gången alldeles nervösa och ledsna. Det är så hemskt att den ofrivilliga barnlösheten bara ökar. Önskar att jag kunde krama varenda en och trolla så att de blev med barn genast. Inklusive mig själv.



Av EVL - 4 februari 2014 08:46

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards