EttVanligtLiv

Alla inlägg den 11 februari 2014

Av EVL - 11 februari 2014 21:33

Dämpande medel mot ruvarpanik såhär en helt ovanlig tisdag.

Av EVL - 11 februari 2014 12:49

Ruvardag 2 idag och precis som förra gången är det skitjobbigt redan nu. För det första känns det precis som vanligt i kroppen och jag har ju inget att jämföra med eftersom jag var fullsmockad med hormoner sist. Nu om det ska komma en massa symptom kommer det att bli så tydligt, det var det inte då. Det hela känns så himla overkligt, att det ligger en liten blastis där inne. Som om jag drömt.


Kan inte sluta tänka på varför den första blastisen inte klarade sig? hade vi bara en enorm tur med A-V?


Sen kräktes A-V lite igår i sängen. Hon hade feber dagen innan med tillhörande dålig aptit. Hon har haft problem med uppen magmun så det är inte superovanligt att hon kräks lite men det i kombination med febern, aptitlösheten och att hon ätit dåligt på dagen gjorde mig fruktansvärt nervös för att hon ska ha magsjuka igen. Jag vågade inte sova i samma rum som E och A-V så jag klämde in mig i A-Vs barnsäng. Där sov jag oroligt och var såklart också rädd för att påverka så att embryot inte vill klammra sig fast.


Imorse var A-Vs bajsblöja lite lösare än vanligt och precis som jag var rädd för ringde hennes faster som idag är barnvakt och sa att hon är väldigt lös i magen. Vilken jävla tajming. Vet inte om det är pga tänderna för hon tuggar på flaskan och nappen hela tiden, eller om det är magsjuka igen. Hur skulle det påverka våra chanser om jag blir dålig? Dessutom är E jätteförkyld helt plötsligt och jag har ont i halsen!!


När brukar man säga att den fäster? Runt 1-5 dagar har jag för mig. Antar att jag egentligen skulle kunna spara all denna nervositet till nästa vecka men det är ju nästantill omöjligt.


Jag gick till vilorummet på lunchen och lyssnade på min gamla gravidyogalista en timme. Lyckades varva ner riktigt bra. Gick upp och värmde mat och tog en Lutinus. Trodde faktiskt att jag skulle kunna vara mer lugn än såhär, men det känns precis som efter ET med A-V. Gör en nedräkning och en symptomlista för att hålla koll, även fast det hela känns lite hopplöst nu.



Symptom

Det drar lite i sidorna mot höften. Fortfarande lite öm från återföringen.
Uppsvälld mage.


FET  [x]
RD1  [x]

RD2  []

RD3  []

RD4  []

RD5  []

RD6  []

RD7  []

RD8  []

RD9  []

RD10 []

RD11 []

RD12 []

RD13 []

Testdag []

Positivt test []

Lyckat UL []

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards