EttVanligtLiv

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av EVL - 14 februari 2014 13:46

Jag förstår inte vad det är med mig idag. Känner mig helt förstörd och kan inte koncentrera mig på jobbet. På lunchen la jag mig i vilorummet en timme och nu sitter jag med stängd dörr till kontoret. För första gången på väldigt länge har jag gråtit flera ggr helt oprovocerat, pga att känslan i kroppen är så fruktansvärd. Tom känner jag mig. Helt jävla tom.


Jag förstår inte hur det kan gå från en bra känsla till denna hopplöshet?! över en natt.


Kanske är jag inte van vid alla hormoner längre. Kanske gör ett eventuellt misslyckande mig mycket mer rädd än vad jag trodde att det skulle kunna göra. Jag är rädd att våra embryon inte alls är av bra kvalité. Att A-V var ett guldägg, en "en-på-miljonen" och att vi inte kommer att lyckas igen. Kanske blev jag överumplad av de här otrillräcklighetskänslorna som jag slängt av mig efter förra IVF:en.


Fick svar från Titti hos TF där hon skrev:
"Isåfall kan du börja på 2:a mensdagen med menopur 75ie. Men jag hoppas du slipper :)"

Det hoppas jag med!!

Av EVL - 14 februari 2014 09:14

Jag vaknar numera alltid kring 5-6 varje morgon och börjar såklart på en gång analysera. Till min stora besvikelse kändes kroppen imorse som vanligt och det stramade ingenting när jag sträckte på mig. Bröstvårtorna var mycket mindre känsliga. En stor äckelvåg av besvikelse drog in över mig och jag kände mig så fruktansvärt tom! och dum. Dum som så sent som igår haft en bra dag då jag faktiskt börjat känna mig hoppfull. Då stramade det ordentligt i magen och bröstvårtorna var känsliga. E sa hela tiden att han hade en bra känsla inför det här och det hade jag också.


Jag kunde inte somna om så jag gick till duschen och stod där länge utan att tända ljuset. Hade sån lust att ha sönder något eller slå mot något för frustrationen bara slet i mig. Orkar inte tappa hoppet redan nu!


Nu har jag lugnat mig lite. Skickat ett förberedande mejl till TF för att veta vilken dag jag skulle få börja med sprutorna igen om mensen kommer. Vet att det är tidigt och kanske onödigt pessimistiskt men det känns bättre att ha koll än att få panik om den dagen kommer.


Ruvardag 4 idag. Läser jag om min senaste RD4 känner jag igen rätt så mycket men den stora skillnaden är nog brösten och intensiteten på värken i magen. Har för första gången funderat på att tjuvtesta, bara för att skydda mig själv. Helgen innan TD ska Pennan och Kameran fota ett bröllop och jag vill inte behöva vara med om någon jobbig överaskning precis innan. Undrar när man isåfall kan testa? RD10?


10 dagar kvar, suck!


Symptom

Det ilar lite från naveln och neråt när jag sträcker på mig. Detta kom efter att jag kissade imorse och har blivit mildare och mildare.
Bröstvårtorna är lite känsliga fortfarande men inte alls som igår.
Mensvärk som kommer och går längst ner i magen. Mest när jag sitter. Magen är som vanligt när jag ligger ner.
Otroligt kort tålamod. Känner mig tom och uppgiven.
Nedre magen känns uppsvälld ungefär som vid mens. Det stramar och sticker ut åt sidorna när jag sitter ner.
Frysen och allmänt trött på situationen och mig själv.



FET  [x]
RD1  [x]

RD2  [x]

RD3  [x]

RD4  [x]

RD5  []

RD6  []

RD7  []

RD8  []

RD9  []

RD10 []

RD11 []

RD12 []

RD13 []

Testdag []

Positivt test []

Lyckat UL []



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards