EttVanligtLiv

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av EVL - 13 mars 2014 13:05

Sitter och läser min egen blogg från ruvardagarna med A-V. Det känns som en helt annan människa och jag kan inte tänka mig hur det var att tex ha ont i brösten. Blir jävligt avundsjuk på mig själv och irriterad på att jag inte kan hålla mig från att läsa.


Googleförbud har jag iallafall och nåde mig om jag söker efter något fertilitetsrelaterat!!

Av EVL - 13 mars 2014 10:57

Dagarna segar sig fram fastän jag har mycket att göra. Ska bli så skönt med helg där E också är ledig och vi ska fylla den så gott det bara går med aktiviteter som får tankarna att sluta snurra.


Känner mig fortfarande ganska ok. Inte så superoptimistisk men inte totalnere heller. Denna gången känns det ingenting alls i bröstvårtorna så som det brukar göra efter Ovitrellen. Det sticks lite på sidorna i dom ibland men annars känner jag inte av dom alls. Igår hade jag ont i svanken och höfterna samt lite mensvärk mitt på dagen men det gick över.


Idag har jag en tryckande stickande känsla i livmodern men känner mig i övrigt helt som vanligt. Orkar inte fundera på om det är ett dåligt eller ett bra tecken. Trodde att jag skulle bli superförkyld eller liknande nu när imunförsvaret är nedsatt men än så länge *ta-i-trä* är jag frisk.


Om magen inte var uppblåst som en badboll på kvällarna skulle jag nog börja fundera på om jag drömt alltihop. Det känns mer som vid stimuleringen inför ett IVF för äggstockarna är jätteömma, speciellt på vänster sida.


E´s lillasyster ska ha barn snart och svärmor bad mig plocka ihop lite bäbiskläder som lillasystern lånat ut till oss när A-V var nyfödd. Ska passa på att göra det denna veckan så att det gör mindre ont i hjärtat.


Nästa vecka trappas nervositeten upp. Konstigt att jag har så svårt att komma ihåg att jag faktiskt kan bli gravid för just nu känns det lika omöjligt som det kändes innan A-V. Jag tittar på mig själv i spegeln och försöker komma ihåg hur det var att ha lyckats men det är liksom begravt någonstans långt inne. Kämpar varje dag med att slita tankarna från det där negativa tänket. Ber E att påminna mig om vad läkaren sa, att det ska gå. Det ska gå!




 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards