EttVanligtLiv

Alla inlägg den 28 mars 2014

Av EVL - 28 mars 2014 17:29

Titti ringde upp idag på lunchen. TF hade precis som Falun aldrig hört talas om nedreglering innan ett FET och ville inte göra det. Däremot skulle han träffa läkarna i Falun i veckan och skulle ta upp det då, men då kommer det att vara för sent för vår del.

Scratching ska jag få prova i cykeldag 5 och i början av samtalet var det också prat om en Hysteroskopi men det ändrade TF sig om. Jag börjar med Provera på tisdag och är beräknad att få mens den 17:e April. Den 23:e har jag tid på kliniken i Härnösand och då går de in med en liten böjd skrapa i livmodern och skrapar lätt på hinnan. Det ska göra så att hinnan växer bättre och även ta bort ev virus. Hoppas att det inte gör lika ont som spolningen då det kändes som om livmodern skulle sprängas. Hursom så ser jag fram emot det men laddar ändå i sinnet för IVF igen.

Av EVL - 28 mars 2014 10:59

Idag är fina C med i radion och pratar om ofrivillig barnlöshet och de orättvisa regler som finns i Sverige. Starkt jobbat vännen! Det är så viktigt att det pratas om detta och förhoppningsvis leder det till att det i framtiden finns samma hjälp att få för alla oavsett ålder, sexualitet eller bostadsort.


Länk kommer här:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=5821409

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards