EttVanligtLiv

Alla inlägg den 1 april 2014

Av EVL - 1 april 2014 10:32

Det känns fortfarande inte helt ok i kroppen. Har sådana kramper vid livmodern ibland att jag hoppar till. Förstår inte vad det beror på och det irriterar mig något så fruktansvärt. Skulle ju släppa barntankarna mellan försöken. Gick ju bra...


Imorgon är det dags för den första tabletten Provera inför Fet nr3. Sitter ofta och funderar på om vi gör rätt. Kanske skulle vi hoppat på IVF direkt istället, vi hade ju hunnit innan sommaren... men i nästa sekund tvekar jag på om vi hade orkat med det psykiskt. Dessutom skulle det kännas som att överge det sista embryot, att inte ens ge det en chans. Vi överlever sommaren om vi måste vänta, men visst kommer det att vara lite jobbigt. Många nätter kommer nog att gå åt till att tänka på det vi längtar efter.


Den 23:e April är det dags för scratching tidigt i cykeln. TF kommer att gå in med en liten nål/skrapa och rispa på slemhinnan för att "aktivera" livmodern. Han pratade ju också om att göra en hystroskopi för att undersöka livmodern men ändrade sig i sista sekund. Önskar att han inte gjort det. Jag tror att det är där problemet ligger. Lyckas vi inte med detta frysförsök kommer jag att be om en hystroskopi innan sommaren.

Här finns en länk till en artickel om scrathing. Det ska tydligen göra ont men vad gör inte det i barnlöshetssammanhang?


Fan, det är så mycket jag vill prata med TF om. Mycket jag vill bestämma för att känna att jag orkar med att vänta i flera månader. Jag vill ha allting klart för att kunna sätta igång med spray direkt i augusti när Falun slår upp portarna. Förstår inte hur vi ska hinna med allt, eller för den delen hur TF ska kunna hänga med.



Det jag vill prata om är:

När stänger TF för sommaren?

Crinone ist för Lutinus?
Börja med progesteron innan återförandet!
Trombyl och Prednisolon även denna gång?
Hystroskopi innan sommaren!

Planera IVF - trepack - börja spraya mensdag 1 (behöver provera inför detta!) 



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards