EttVanligtLiv

Alla inlägg den 22 april 2014

Av EVL - 22 april 2014 10:15

Vi har haft en jättemysig helg/ledighet tillsammans. I fredags spenderade vi dagen hos min mamma som håller på att flytta ihop med hennes man. Jag vågade inte klä ut A-V helt till liten påskkärring eftersom hon är rädd för allt vad maskerad heter, men lite röda kinder och ett förkläde fick hon på sig iallafall.


 


Vi målade påskkort med vattenfärg och gav bort dem till mormor och farfar. A-V trivs himla bra hos min mamma och ibland kallar hon t.om henne för mamma. Men oftast är det "mimmi" som gäller. Innan E kom hem sent sent på kvällen hann vi med två prommender, en påsktur till min syster för att lämna ett påskägg och en massa bus i mormors stökiga lägenhet. Det var inte förens jag lagt henne i säng som jag kom på att jag inte ätit någon middag på hela dagen. Så typiskt mig.


Natten till Lördag satt vi och myste framför tv:n och klippte ut små hartassar i papper som vi sedan målade med röd vattenfärg. Dessa tejpade vi sedan som ett spår från hallen till en vrå i vardagsrummet. Där placerade vi ett påskägg och en liten mjuksikanin. Undrade om A-V skulle skrika eller skratta när hon såg det på morgonen.


 


Tror föräldrarna var mer exalterade än barnet på morgonen :) men det var jättekul att se hennes förvåning när hon gick ut ur badrummet och upptäckte spåren. "Meh!....meh" sa hon och slog ut med armarna. Lite avvaktande var hon så vi gick hand i hand alla tre mot målet. Hon blev jätteglad för ägget som innehåll ett förkläde, två små Plopp, en racerbil, nya kritor, hårspännen och såpbubblor. Kaninen blev också accepterad tillslut. Lördagen var jättelugn med bara en massa mys. E och A-V sprang omkring och jagade varandra och vi åt mysig lunch med dörren öppen till altanen. Äntligen lite sol och värme! Under en långprommis upptäckte vi världens skattgömma i skogen! en kabeltrumma som någon dumpat mellan två träd. Precis vad jag letat efter!! Den ska jag ta med mig hem och göra en fin leksaksbil till A-Vs lekhörna i trädgården.


På Söndagen hade jag planerat in ett pannkakskalas i sista sekund. Ingen i släkten hade bjudit på påskmiddag för alla var antingen upptagna eller sjuka. Så för att träffas bjöd vi in till tjockpannkakslunch och det var jättemysigt. Vi frossade i pannkakor och sylt och avslutade med en blåbärsswiss med maränger, grädde och bananer. Alla anledningar att träffa släkten är bra utom dom dåliga.


Igår var det riktigt kanonfint ute och hela familjen var ute på gården och jobbade. Vi satte fram utemöblerna och åt tjockpannkaka på altanen. Den första utelunchen av många många kommande detta år. Mot eftermiddagen åkte vi till svärföräldrarna för att fira A-Vs farfar som fyllde 61. Det bjöds på gomiddag och mysigt fika på altanen. På vägen hem tittade vi in till grannen efter tips från E´s föräldrar och mycket riktigt, de har en gammal eka som skulle passa perfekt som A-Vs sandlåda! Hoppas de vill bli av med den.


Nu när sommarkänslorna börjar komma mer och mer har det varit lättare att inte tänka på syskonförsöken och bara njuta av det som är. Denna vecka blir det svårare eftersom jag börjar med Provera imorgon. 17 dagar eller mindre kvar till mens alltså och det närmar sig även skrapningen med stormsteg. Vi är otåliga men samtidigt rädda för vad detta innebär. Blir ändå kul att svälja första tabletten imorgon och liksom vara igång igen. Har haft jätteont i äggstockarna hela helgen. Så fort jag burit A-V och det blivit lite tryck mot magen har det stuckit till och då och då känns det som om det liksom spricker. Kan tänka mig att jag egentligen skulle ha haft ägglossning nu men att det finns för många mogna ägg där inne som slåss med varandra.


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards