EttVanligtLiv

Alla inlägg den 30 maj 2014

Av EVL - 30 maj 2014 21:46

Tusen och åter tusen tack för alla hälsningar och grattis vi fått under dagen

Jag började lite försiktigt misstänka något igårkväll men jag vågade inte ens tänka tanken för länge. Så fort jag fick varmluft eller varmt vatten på pannan fick jag en sådan superhuvudvärk, precis som när jag väntade A-V. Jag var såå trött på kvällen, jag mådde lite för mycket illa och när E kom hem och beslöt sig för att steka hamburgare kl 22 klarade jag nästan inte av lukten. Även E hade en riktigt bra känsla men vi vågade inte säga något till varandra. Vi pratade inte alls om testdagen utan ställde bara fram en plastmugg och ställde klockan.


Jag kunde såklart inte sova bra alls. Låg och vred mig och svettades. Drömde att jag skulle få testa men att olika situationer hela tiden kom i vägen. I drömmen visste jag att jag var gravid men behövde få se det svart på vitt innan jag kunde vara glad.


Klockan 5.30 stack A-V ut sitt lilla huvud från dörröppningen på sitt rum och ville sova hos oss. Hon fick sova mellan oss och började på en gång rotera som ett grillspett. Det gick inte att somna om och jag låg och hade hjärtklappning över att jag inte var ett dugg kissnödig. Det kunde ju inte vara ett bra tecken?? Funderade på om jag ens skulle få ut något att testa med. Höll nästan på att kräkas av nervositet när jag tänkte på att det skulle ställas på sin spets om bara någon timme.


Runt 7 gick E upp och jag följde med honom i tysthet. Jag lyckades till min förvåning kissa och så väntade jag in E som nervöst gick omkring i huset. Vi stod tillsammans framför spegeln och jag förde ner testet med skakiga händer. Det fanns ingen instruktion alls med så jag räknade till 15 och så la jag den plant. Redan nu såg man ett streck men vi hade ingen aning om det var kontrollstrecket eller teststrecket så jag tog fram testet från A-V (samma märke men nu med rosa lock istället för rött) och innan jag hunnit jämföra såg man två tydliga streck!


Jag sa inget för jag fick inte fram något. Jag bara pekade på det andra strecket med skakigt finger. Så tittade vi på varandra och började gråta. Vi kramades länge.


Vilken känsla.. att få gå in till sängen och lägga oss bredvid vår skatt, säga att hon kanske ska få bli storasyster <3!


Jag sms:ade på en gång den viktigaste och fick ett härligt samtal tillbaka. Underbara människa som gråter glädjetårar med oss <3! Resten av morgonen är ett dis bara. Vet inte om det var psykologiskt eller inte men på en gång kände jag av starka graviditetssymptom. Kanske kunde jag slappna av i det jag kännt nu några dagar.


E åkte till jobbet med världens leende på läpparna och jag och A-V låg kvar i soffan och såg på tecknat. Runt 10 kom min syster med två vilda små gotroll som ställde till med både kaos och mys. Jag mådde sååå illa på dagen och hade så ont i magen och ville bara sova, men det var skönt att de var här. Det är nog inte bra att bara kunna tänka på ev gravidsymptom hela tiden. På kvällen avlöste E min syster med familj och vi åkte till svärföräldrarna för att berätta. Jättekul att äntligen få komma med goda nyheter!


Jag har beställt mer Intralipid-dropp och på torsdag ska jag till Falun för ännu en behandling. TF är också meddelade men jag väntar på svar när vi kan få en tid för vul. Fattar fortfarande inte att detta händer!


Jag är i vecka 5 (4+5)!!!!



Så här mår kroppen nu:


Brösten är mycket mer känsliga nu och känns verkligen som blåmärken när jag tar på dom utanpå bh:n. Bröstvårtorna gör också ont nu.


Mår illa nästan hela tiden, men bara som när man ätit alldeles för mycket godis.

 

Fryser hela tiden och känner mig sjuk. Det röda "hjärtat" på magen är mer lila vilket den alltid blir när jag har feber.


Jättejättehungrig hela tiden. Törstig all the time.


Förstoppad men det känns som om jag ska bli dålig i magen.

 

Tryckande/molande värk i livmodern. Det är verkligen oftast koncentrerat till just själva livmodern och är jag kissnödig blir det värre. Tycker det spänner ovanför blygdbenet redan. Undrar hur mycket större livmodern är efter en graviditet?

 

Ibland ilar det ner mot benen från ljumskarna.


Uppblåst mage. Ser inte klokt ut.


Superkänslig panna och får ofta huvudvärk. Duschade idag och det gjorde såååå ont när varmvattnet träffade huvudet. Kan inte öppna ugnen för då får jag typ migrän.


Chockad! På något sätt känns det liksom som att det gick "för lätt". Hade verkligen ställt in mig på att det inte skulle gå nu och var beredd med stora stridsyxan. Har nog inte landat än.

Av EVL - 30 maj 2014 07:13

Vi är alldeles skakiga och gråtiga och så himla glada!!!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards