EttVanligtLiv

Alla inlägg den 16 juni 2014

Av EVL - 16 juni 2014 20:37

Igår gick vi in i vecka 8 och jag behöver fortfarande påminna mig själv hela tiden att jag är gravid, fastän kroppen verkligen talar om det för mig konstant. Jag är så fysiskt trött och slut att jag mest bara ligger ner. Jag mår mer illa och har mycket mer huvudvärk denna gång. Byxorna börjar bli trånga och oftast knäpper jag upp dom under tröjan när jag får chansen. Detta har att göra med kortisonet som gett mig många extra kilon (magen ser ut som en 4:emånads när jag "släpper ut den") men jag känner att livmodern är lite över blygdbenet. Det drar och sticker och molar ca en gång om dagen.

Som förut känns brösten som blåmärken och jag får jättelätt huvudvärk av kyla eller värme mot pannan. Är också hubgrig hela tiden. Mår illa om jag inte äter och när jag ätit. Nytt är att jag inte har något kaffesug längre och att jag vaknar ca 4 varje morgon för att jag behöver kissa.

Från och med idag har vi semester och vi inledde den väldigt lugnt med sovmorgon till 9.30 och sen en lång frukost. Efter det klämde vi ner oss i badkaret allihopa. Att bada är det bästa A-V vet.

På onsdag är det dags för ett vul hos tant L igen och vi börjar bli lite nervösa. Embryot i magen ska nu vara stort som ett hallon.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards