EttVanligtLiv

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av EVL - 24 juni 2014 19:51

Nu var det länge sedan igen. Det känns som om vår semester, som nu är inne på sin andra vecka, går åt till sömn, regn och alldeles för mycket sötsaker. Vi har inte alls fått så mycket gjort som vi planerat men det är ok eftersom vi planerat för att vara tre och inte fyra. I söndags gick vi in i vecka 9 och idag är det 6 dagar kvar till vul:et hos TF.

Jag är fortfarande jättetrött och illamående hela tiden. Har också huvudvärk som sitter i varje dag. Jag försöker dricka några munnar kaffe om dagen för att mota det men det funkar bara "sådär". Ryggen är bättre vilket är jätteskönt. Hade så svårt att sitta ner och att somna i slutet av förra veckan och i början på denna. Det känns fortfarande att jag svankar lite extra för att inte behöva känna värken men det är mycket mindre.

Vi berättade för min pappa i torsdags vilket var roligt. På något sätt känns det, precis som förra gången, som om vi liksom skryter när vi berättar så vi valde att skicka ett mms innan de kom till iss med en bild på det senaste vul:et. I texten stod det "hej morfar nu är vi hemma alla fyra, men mej träffar ni inte förens i februari". Tillbaka fick vi ett glatt svar och många kramar när de några minutet senare ringde på dörren.

Igår var jag för första gången på mvc pga det nya lilla livet i magen. Det kändes magiskt och välbekant och pirrigt. Vi pratade lite om hur jag mår och vad man får äta osv. Jag fick berätta om vägen till detta barn och barnmorskan lyssnade intresserat. Hon berättade att intralipid-dropp är något man också ger till cancerpatienter som får i sig för lite näring. Hon tyckte att det var otroligt och bra att det kommer så mycket nya behandlingar för IVF-patienter. Hon tittade på min förlossningsjournal och tyckte att förloppet varit väldigt bra, som en andragångsföderska. Kvinnan som var med oss på förlossningen hade skrivit att det var en "behändig och smidig förlossning". Jag fick med mig några broschyrer och en tid för inskrivningssamtal med vår "gamla" barnmorska som nu var på semester.

Imorgon är det dags för dropp nr3 och det kommer att ske på sjukhuset här i Sundsvall. Det kommer att kännas skönt och lite mer lugnande när jag vet att det är i kroppen. Kl 8 är det dags.



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards