EttVanligtLiv

Alla inlägg den 6 juli 2014

Av EVL - 6 juli 2014 22:26

Jag har mycket att skriva om och på dagarna saknar jag att kunna/orka skriva ner det, men så när jag sätter mig vid datorn känns allt som enbart upprepning. Mår illa, har ont i brösten, ont i huvudet, gillar inte kaffe, yr, dåligt humör, lätt till tårar. Mår fortfarande halvtaskigt hela tiden och det är ingen tvekan om att jag mår sämre denna andra gång. Humöret är rätt dåligt också och jag har verkligen inget tålamod. Typiskt då att Anna-Vera snart fyller 2 och är full av energi och vill testa mamma och pappa så mycket det bara går. Det är mycket "jag VILL!" nu och det följs nästan alltid av "Näääääääääääääääääe" (lägger sig på marken och skriker så högt hon kan).


Nästan alltid får vi hota. "Då får mamma och pappa åka utan dig", "då får du inget fika" osv och det känns ju sådär. Önskar att jag inte fick kväljningar och huvudvärksattacker som får tålamodet att rinna ut ur mig på en sekund. Skulle vilja vara en sån där perkfekt bullmamma som kan resonera med den lilla trotsiga tills båda är glada och nöjda. Istället får jag tvångslyfta och hota och ge nappen fastän det inte är dags att sova.


Vi har en del uppdrag med Pennan och Kameran vilket är jätteroligt men det tar musten ur mig totalt. Så fort jag inte ätit på nån timme kommer illamåendet krypande och med den kommer också kallsvettningar och dålig fokus. Jag får se till att ha små gömmor av saker att äta hela tiden.


På tal om mat så går byxorna inte att stänga, redan! Magen är verkligen inte klok. Det är såklart kul att kroppen ställer in sig på att växa men livmodern är ju gömd nästan helt bakom blygdbenet så det som jäser är inte bäbis, det är enbart fett. Nu på semestern går det ju bra att ha mjukisbyxor men efter nästa vecka börjar jag jobba igen. Har ingen som helst aning om vad jag ska ha på mig. Antagligen får det bli klänningar men jag har väldigt sällan på mig det och det kommer väl väcka mer uppmärksamhet än om jag går med öppna jeans.


Jag äter hela tiden, både för att jag mår bra då och för att jag inte kan låta bli. Hyn är sämre än vanligt och håret skittråkigt. Märker till och med på ansiktet att jag gått upp i vikt. Inga kläder sitter bra och redan nu har gravidkläderna ersatt mina vanliga byxor. Det känns väldigt tidigt att klämma på sig något med "påsmage" men viker jag ner den delen sitter de jättebekvämt. Kanske jag vågar mig på något sådan på jobbet om det blir för skämmigt att gå i klänningar hela tiden.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards