EttVanligtLiv

Alla inlägg den 9 juli 2014

Av EVL - 9 juli 2014 10:56

Nu i vecka 11 kallas liten i magen för foster ist för embryo. Den är stor som en kiwifrukt (fast jag tycker nog att kiwifrukter är större än 4,5-6cm) och kan röra på huvudet, tungan och läpparna. Redan nu har naglarna börjat växa samt små hår. Helt otroligt! I några dagar har det kännt som nästan småfladder längst ner i magen när jag sitter ner, men det måste ju bero på att livmodern växer och puttar undan diverse organ. Längtar tills jag får känna de första rörelserna. Kommer så väl ihåg när det hände med Anna-Vera. Då kände jag så tydligt att jag blev petad i sidan av en liten fot eller en arm, något spetsigt. Skrek till E och sen dansade vi i datarummet.


Svanken gör inte lika ont längre men på natten måste jag hela tiden rotera för att det inte ska kännas som att bäckenet ska gå sönder. Jag har försökt att ha en kudde mellan benen men de är för tunna. Så gick jag förbi A-Vs rum en dag och såg hennes jättestora mjukishaj, perfekt som gravidkudde. Nu är det alltså jag, E och en 1,5 meters haj i sängen.


Idag är det supervarm här så vi laddar för en dag på stranden. Det blir mindre kul att klämma på sig bikiniunderdelen men jag planerar att spela ut gravidkortet så att E får springa efter A-V hela dagen medans jag solar bort vitheten.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards