EttVanligtLiv

Alla inlägg den 15 juli 2014

Av EVL - 15 juli 2014 11:11

Idag är det vecka 12 (11+2) och jag var tidigt på sjukhuset för att få det fjärde och sista droppet. Med gravidbyxor på för andra dagen denna graviditet

:)!
De är verkligen trevliga på behandlingsenheten. Man får en mjuk säng, te och macka och en tv att titta på. Droppet gör mig så himla trött så jag sov mest vilket var skönt sådär på morgonen. Det var jag och en gubbe med många droppflaskor som tillbringade några timmar i samma sal. Efter 1.5h med Intralipid fick jag saltlösning i en halvtimme så att de var säker på att allt kommit med.


   


Detta är vår första arbetsvecka och eftersom E för ovanlighetens skull skulle jobba på en måndag så fick A-V vara med min mamma och hennes man. Hon fyllde hela två år (!) igår och det var skönt att hon slapp vara på ett sommartomt dagis. De hade tagit med henne på cirkus, ätit pannkakor och sylt, lekt i lekoparken och ätit glass. Hon var så glad och sprallig när hon kom hem med en liten röd cirkusflagga i handen. Det var så roligt att se henne då.

Imorse var det inte lika roligt. Då skulle hon på dagis igen. Hon var så snäll och följde med till bilen fastän hon sa att hon ville vara hemma. Väl på dagis var hennes gamla lokaler inte sig likt. Det var mycket mer kalt på väggarna och inte samma personal som hon var van vid. Det är flera dagis som slagits ihop och jag kände inte igen ett enda barn som var där. Frukosten var redan typ uppäten fastän det inte var dags för det än på en halvtimme. A-V såg bekymmrad ut när jag satte mig ner vid henne och sa att jag skulle jobba och komma och hämta henne sen. Hon gnydde ett "aa" och så följde hon snällt med en relativt okänd dagisfröken in i rummet. Jag höll mig från att börja gråta men hade gärna fällt några tårar. Ville bara springa in och hämta tillbaka henne. Längtar som en tok efter att klockan ska bli tre så att vi kan kramas igen.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards