EttVanligtLiv

Alla inlägg den 22 juli 2014

Av EVL - 22 juli 2014 10:08

Det känns verkligen att det händer mycket i magen nu. Igår hade jag svårt att sträcka på mig eller andas för djupt för då "sprack" och stack det långt ner i magen. Flera gånger har det ilat kraftigt i sidorna vid äggstockarna, speciellt på vänster sida. Minns att det gjorde väldigt väldigt ont där några veckor när jag väntade Anna-Vera så det kanske är något liknande på gång nu?


I appen på telefonen står det att många upplever att hyn och håret blir finare vid denna tiden. För mig är det helt tvärtom. Jag känner mig som en tonåring igen och jag har hela tiden en bad hair day. Har kommit på mig själv med att titta bort när jag närmar mig en spegel. Känner mig inte direkt snygg just nu. Inte alls. Småfet och dålig hy. Det blir nog bättre när gravidmagen verkligen är en gravidmage pga att livmodern växt sig så stor. Just nu är det ju pga kortisonet och mitt ständigt ätande. Känner iallafall livmodern väldigt tydligt och kan märka skillnad från vecka till vecka. Har inte vågat ställa mig på vågen än :S


Jag är ju tillbaka från semestern och det har gått bra att komma in i rutinerna igen. Det är nästan ingen här så jag kan ta det lugnt och lyssna mycket på musik. På luncherna går jag till vilorummet och lägger mig ett tag. Varje gång tänker jag före "jag är nog inte så trött" men så somnar jag på en sekund. Det är jätteskönt att få de där 45 minutrarna eftersom jag känner att jag orkar mer med A-V när jag hämtar henne från dagis. Hon brukar oftast vara uppe i varv då.


Ikväll drar vi oss nog mot badstranden för att få lite svalka. Nu kan jag med säkerhet inte ha min bikiniunderdel längre så jag får nog dra på mig E´s gamla badbyxor.


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards